Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Ja, jeg snoker... Og ble kjempeoverrasket over en av mine venninner. Over 1.5 mill i inntekt og 2 mill i formue. Hadde jeg ingen anelse om, min lille beskjedne venninne er en stor suksess i jobben sin tydeligvis. Var koselig
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 ja tanten min og onkelen min har visst bra lønn
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Ja, gubben har 3mill i formue, og 900.000kr i inntekt, trudde ikke han hadde så mye. Tømrer er tingen:)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 Kjipt og måtte ty til skattelistene for å finne ut hvor mye mannen din tjener da. Det kaller man tillit!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Vet hva han tjener, jeg gjør regnskapet hans:) Men visste ikke at formuen ''vår'' var så stor. Men godt å ha en handy mann som forvalter pengene våre godt
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Ja, men er heller overrasket over hvor lite noen tjener. Jeg kjenner tannleger, sykepleiere, jurister, lærere, økonomer etc. Generelt mye dårlige lønninger. Eksen tjener bra:-)
Gjest losen Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Heter det vel egentlig å "snoke" når man leser offentlig info..... Har ikke tatt meg tid til dette enda. Men jeg slår ofte opp folk i skattelistene, særlig når jeg har behov for det.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Når har man egentlig "behov" for det da?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #9 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg har behov for det når jeg søker jobb. Vet jeg navnene på noen av de som jobber der, kan jeg få en pekepinn om lønnsnivået bedriften legger seg på. Navn og stilling finner man ofte på nettsidene dems og da vet jeg litt hva jeg kan forvente.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #10 Skrevet 21. oktober 2009 Synes skattelistene bare er misvissende, jeg står oppført med inntekt på 0. Haha, kan vel trygt si at det ikke stemmer,, bar jukse litt her og der!!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #11 Skrevet 21. oktober 2009 Du skal være veldig god for å finne reell inntekt utifra skattelistene. Jeg kunne ikke brydd meg mindre, men må si at det overrasker meg at folk gidder å sende meg sms med info av typen: Ser du har sånn og sånn inntekt, hvordan har du fått til det? osv. Virker rett og slett litt frekt.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #12 Skrevet 21. oktober 2009 Syns det er helt kvalmt at de skattelistene ligger tilgjengelig for alle og enhver jeg. Nei, det stemmer kanskje ikke 100%, men syns det er en personlig ting som ikke egner seg på trykk for alle som er nysgjerrige på hva en tjener.. Og du, Anonym 1928: Jeg hadde blitt skikkelig sint om jeg hadde fått en slik melding. Hva i svarte har andre folk med hva du/jeg tjener?? nei, blir helt matt jeg...:S
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #13 Skrevet 21. oktober 2009 Ja jeg vet. Gravid er jeg også, så hormonene tok godt tak i meg akkurat da. Heldigvis klarte jeg å la være å svare, og kommer ikke til å gjøre det heller. 19.28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå