mamma til tre prinsesserღ Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Er det noen som har noen gode råd? Syntes jeg har vært flink til å lage kasser o.l. til de forskjellige tingene. Ser at jeg er nødt til å ta bort litt leker nå som hun kanskje begynner å bli litt stor for. Men det er bare rot. Jeg prøver jo å holde litt orden etter at jeg har gjort en ryddejobb på hele rommet, men så er det to dager med venninner på besøk og det er like jæ..... igjen. Huff. Blir helt sliten av å bare se inn der. Kankje jeg må være litt strengere på hvor ting skal være. Men hva gjør dere med alle de små tingene?? Det er jo småting til alt.....?? huff... Litt oppgitt akkurat nå... på dette jente-rommet... Håper det er noen gode råd og tips der ute!
Dronningen! Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Har du bilder av innholdet på kassene? Og hvor gammel er jenta... Ta bort leker hun ikke leker med lenger pga alder eller at de er ødelagt,
Boulengerina Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Rydd hver kveld etter kveldsmat.. Da holder det seg ryddig:)
mamma til tre prinsesserღ Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2009 hun er 5år i november. Det er ofte at hun og venninner rydder opp og da har ikke jeg kontroll på alt. Har merket noen kasser, men skal prøve å merke flere.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg er "heldig" for her liker hun best å leke med selskap, og ikke ofte det er venninner på besøk foreløpig (4 år), hehe. Neida, fra spøk til alvor. Jeg har sagt hva som skal i hvilke esker (kjøkkenting i en, sjørøver-ogpynteting i en, diverse i en, kosedyr i den store kurven osv) og hun klarer det sånn noenlunde greit. Har noen kasser i stua også hvor minideler ikke er tillatt siden lillebror også leker her. Der har vi en til duplo, en til togbane, og en til diverse (pluss at lillebror har sin egen med babyleker). Etter besøk og etter lek på rommet MÅ hun rydde, og hver dag før barnetv skal lekene på plass. Hun har blitt ganske flink i det siste hvor vi har terpet mer (bare vi som har vært sløve for de er flinke i barnehagen hvor de må rydde når de går fra en aktivitet til en annen). Litt havner alltid feil, men jeg trenger ikke ha noen opprydning annet en 1-2 ganger i mnd (da kaster jeg kindereggtypeleker, ting som har gått i stykker og rydder bort litt ting som hun er for stor for osv).
Dronningen! Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 HI... Jeg synes du skal ta med barnet ditt på ryddingen hver eneste gang, minn henne på at hun må rydde når hun er ferdig med å leke og nevn det når hun har besøk også.... God læring er viktig og alt er morsommere om man er flere:o)
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Sorter lekene og rydd unna mesteparten. Du kan la henne ha to til tre esker med leker på rommet om gangen (lite nok til at hun klarer å sortere og rydde selv), og så lar du lekene rullere. På den måten blir lekene som nye når de kommer frem igjen
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Som Dronningen nevner - godt å rydde sammen. Vi har ryddet sammen med tuppa hele tiden til nå; blir enige om hvem som skal ta hva. Hun har sutret fælt i perioder da, men som nevnt blitt riktig så flink.
mamma til tre prinsesserღ Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg rydder som oftest sammen med henne. Men det er når hun har venninner på besøk at ingen ting havner på rett plass. Men jeg kan liksom ikke komme inn og kontrollere alt når de er så flinke til å rydde. Men jeg skal ta en skikkelig skau innpå der nå sånn at noen ting går bort og esker/kasser får merkelapp på seg. Tror gentlig vi har nok esker. Noen er allerede merket med bilder. Hva bruker dere til esker/kasser? Vi har noen store trekasser til duplo, togbane o.l. Ellers noen plastikk-kurver og noen små flettekurver. Men... hva er egentlig 5åringen for stor for?? Hun har ingen babyleker, de har lillesøster. duplo har hun nok vokst fra, burde hatt lego. Togbane.... småbiler har hun også. vesker i fleng... , 2 dukkevogner har hun. (en for mye spør du meg... men hvordan gi bort/kaste en. den ene er "feil farge, men riktig høyde, den andre er litt lavere men rosa!) :-s hmm.... får bare sette igang, så finner jeg nok ut av det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå