Gå til innhold

Andre lærere her? Angående eventuelle tilretteleggelser (samme som 3.trimester)


#lela#

Anbefalte innlegg

Er rundt uke 33 nå, hadde egentlig innstilt meg og trodd at jeg skulle jobbe frem til permisjon, men kjenner at det begynner å bli vel tungt. Er ikke spesielt tung i kroppen, men kjenner jeg blir fortere sliten rent mentalt.

Med foredlresamtaler og alt annet kan det bli litt vel mye nå på slutten.

 

hvordan er det med dere? Jobber dere fullt? Hva har dere evt fått / tatt av tilretteleggelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg jobber også som lærer. Er 31 uker på vei og jobber fortsatt 100%. Skal begynne med foreldresamtaler neste uke, så er veldig spent på hvordan det går. Jeg kjenner også at det kan bli litt vel mye til tider. Jeg har ikke fått noe tilbud om evt tilretteleggelser o.l.

 

Akkurat nå er jeg mest bekymret for svineinfluensa. Fikk beskjed om at det er påvist to tillfeller ved skolen på fredag.Så er usikker på om jeg skal møte opp på jobb på mandag eller ikke. Hva tror dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Synes det er kjempeviktig å lade opp til fødselen og tiden etterpå! Det å være gravid er en jobb i seg selv som det må tas hensyn til. Synes samtaler med foresatte er kjempeviktig men har full forståelse for at det på toppen av vanlig jobb kan bli et ork og et slit. Jeg ville redusert på noe av det andre for å få gjennomført samtalene. Er det ansatt en vikar for deg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har holdt meg hjemme i dag. Men fikk beskjed av legen om at det var bare å dra på jobb.Kan ikke få sykmelding når man ikke er syk. Så blir litt fortvila når det anbefales å holde seg unna store folkemengder o.l for å unngå smitte.......Jeg er i kontakt med over 80 barn i løpet av en dag......

Så nå har jeg snakket med rektor ang tilpasninger, men det var ikke så lett.

Noen som har tips/råd til hva jeg skal gjøre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk egenmeldingsdager! Kontakt kommunen. Vet det foreligger planer for å ta ut folk i risikogrupper når influensaen inntreffer en arbeidsplass. Det å ikke takle å gå på jobb psykisk er jo en form for sykdom. Hadde vært redd og ukonsentrert om det var meg. Lite bra for fosteret! Er det noe jobb du kan gjøre hjemmefra og maile? Skaffet munnbind? Kaskje en idé å snakke med utdanningsforbundet hvis du er organisert. De har jo god kontroll på våre rettigheter og skal jo hjelpe til når vi trenger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har redusert til 80% nå i første omgang, så får vi se hvordan det utvikler seg. En dag uten undervisning vil nok hjelpe godt på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...