Gå til innhold

FÅTT MYYE PENGER :O:O:O

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappa tipper på hester av og til. Å nå har han vunnet MYE penger.

Snakket med mamma i dag, å jeg skulle visst få en del. En GOD del!

Så vet ikke jeg helt hva jeg skal gjøre. Si takk ? Tar man imot sånt ?

Mye som surrer. Tror liksom ikke på det. Føles ut som om det er jeg som har vunnet i lotto! Hmm. Er veeeldig glad for det , men føles ikke riktig! Skal ha oss ny bil, men føler ikke jeg kan bruke pengene på en bil. Herremann... Jaja, måtte dele dette med dere. Å tar imot råd med takk :):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow! drømmedag med andre ord:o Ca. hvor mye penger?

Skrevet

600.000,- :S

Er så sykt mye penger å ta imot!!!!!!! Aner ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke sagt noe til sambo ennå. Vente til han kommer hjem fra jobb :):)

Skrevet

Altså, faren din har vunnet så mye, at du får 600.000?

Selvfølgelig er det mye å ta imot! men samtidig er det val deilig å tenke på at du faktisk får litt vel mye penger?

Finn uansett en morsom måte å fortelle dette til din kjære på!:) Ikke bare si det rett ut.. Jeg ville investert 500.000 i huset, hvis dere eier eget. For da vil dere få det bedre i hverdagene med mindre lån. Og Resten satt av til reise:)

Skrevet

Så utrolig hyggelig. Selvsagt tar man imot penger fra foreldrene i sånne situasjoner, men siden det er mye penger, og det fort følger en del følelser med pengene, så hadde jeg vært nøye med å avklare en del ting før jeg takket ja:

- Har du søsken? Får de en like stor del? (Misunnelse og senere konflikter i forhold til arveoppgjør er ikke noe særlig morro.)

- Hvordan får du pengene? Som forskudd på arv? Som gave? Skatteetaten har skjema, og så store beløp skal faktisk innrapporteres i løpet av en måned tror jeg det var.

- Skal pengene være særeie for deg? Dette er vanligvis defaulten i et samboerforhold. Har dere ikke samboerkontrakt blir dette enda viktigere. Selvsagt håper ingen at det skal gå gale, men i tillfelle er det vel bra om pengene forblir dine? Bestem deg for dette før du forteller samboer, så han ikke senere blir skuffet.

- Har dine foreldre noen spesielle forventninger til hvordan dere skal bruke pengene? Det som gjerne er tilfellet er at de ikke har tenkt bevisst på det, men så plutselig blir de misfornøyde senere, for de er ikke fornøyde med hvordan de blir brukt.

Jeg ønsker ikke å gjøre noe så genialt til noe vanskelig, men noen ganger kan det spare en for masse problemer senere om en er litt lur i utgangspunktet.

Lykke til!

Skrevet

Vær oppmerksom på reglene om arveavgift! Reglene gjelder også ved gaveoverføringer!! Du kan motta kr 470 000,- fra hver giver før du må betale avgift på beløpet (6%). Dersom mora og faren din er gifte, kan de jo gi deg halvparten hver slik at du får kr 300 000,- fra hver av de... Dersom du ikke leverer inn gavemelding, kan beløpet bli oppfattet som skatetpliktig inntekt, og du får en sakftig restskatt året etter!!!

Skrevet

woohoo! så utrolig kult! :D såklart at du skal ta imot, tenk så glade foreldrene dine er for at de kan hjelpe deg på den måten!!! jeg skulle også komme med formaninger om arveavgift, men det ser jeg du har fått tips om allerede. :) KJEMPESTILIG, nå må du finne på en vittig måte å fortelle samboeren om dette på, og rett og slett kose deg med "lottogevinsten"!!! grattis! :D

• 2 uker senere...
Skrevet

Å gåtte sjøss!!

Gratulerer med alle pengene!

Masse å bruke de på sikkert.

Jeg hadde nok betalt lån og litt sånn.

Hadde nok også innvilget meg en saftig ferie.

Hehe. Du må jo være helt oppe i skyene!

Angående det å ta imot pengene syns jeg du skal ta det helt med ro. Pappaen din har lyst å gi dem til deg.

Og da er det vel greit.

Men er enig med at "takk" kanskje kan høres litt tafatt ut når man får så mye.

Men uansett kos deg masse med pengene dine.

Det er så hyggelig når sånt skjer med noen!

Ble veldig glad inni meg av dette!!

Skrevet

Gratulerer, for en fantastisk nyhet!! Bittelitt misunnelig ;)

Klart du skal ta i mot! Bare vær obs på reglene som hun over skriver.

Hvordan man takker for så mye penger? Si tusen takk du og si at du er glad i dem og setter utrolig pris på deres generøsitet. Tro meg, det er enn enorm glede for DEM å kunne gi barnet sitt en slik gave.

Bruk pengene fornuftig, feks til huslånet, men sett av litt da til noe digg ;) Ferie, forny garderoben litt, noe du trenger eller bare ønsker deg til babyen!

Dette var en gladmelding å lese. Kos deg!

Skrevet

Jepp. Ikke bruk dem på bil!! Verdens dårligste investering, det... Har dere barn, er det jo greit å sette av en del til dem også!!

Og selvfølgelig skal dere ta i mot... Mammaen min sitter også av og til og setter opp fantasi"regnskap" for hva hun ville gjort med pengene hvis hun vant, si 20 mill i lotto - og en del går selvsagt til oss! ;) Tror jeg faktisk selv ville gjort det samme skulle man få en del penger i fanget - gitt en del til foreldrene mine! Dette er penger han har vunnet, og han investerer dem i menneskene han bryr seg om. Lurt valg av pappaen din, det! (Men bruk dem fornuftig= ikke bruk 400 000 på bil!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...