Gå til innhold

Noen som vet ang. reisevaksiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk oppdatert noen reisevaksiner på mandag (polio, hepatitt A, Tetanus og Difteri).

Hun satte et par i hver overarm. På den ene armen har jeg nå fått en øm kul, kjenner en kul under huden når jeg tar på stikkområdet. Den er på størrelse med en drue omtrent. Det er også litt ømt å bruke armen og å løfte den.

Det er ikke videre plagsomt egentlig, men det jeg kom til å tenke på er om det er mulig å sette vaksinen "feil" slik at virkestoffet blir "innkapslet" i denne kulen i stedet for å gå ut i kroppen if that makes sense? Er jo opptatt av at vaksinen skal ha ønsket virkning:)

Er det vanlig med en slik øm kul på stikkstedet? Det er litt rødt rundt, men ikke mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den armen som er litt vondt, det er ikke stivkrampe du fikk der??? Vi tok vaksiner i sommer (skal reise til Egypt om en uke) og fikk stivkrampe + en til i v-arm og hepatitt A+difteri + en til i andre armen. Den med stivkrampen ble vond. Ikke den andre =)

Gubben hadde vond arm i 2 uker, men det var helt normalt. Derfor den blir satt i den armen du ikke bruker mest =))))

Er du usikker, ring vaksinasjonskontoret =))

Skrevet

Ahaaa, jo den er i venstrearmen, så da er det sikkert tetanusvaksinen da! Tusen takk for svar, da satser jeg bare på at det går over:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...