Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Sofabytte står for døren og jeg, som jobber i møbelbutikk til vanlig, sliter ekstremt med å bli enig med meg selv. Har likevel kommet frem til to forskjellige sofaer som vi skal prøvesitte senere i dag. Kvaliteten er nok noenlunde lik, men utseendet ganske forskjellig. Stua mi er fra før blanding av nytt og gammelt, og har derfor ikke lyst på typen sofa som "alle" har for tiden (rette puter med rette, brede vanger og lave i ryggen). Har piano i noe som minner om 50talls stil, ønsker meg salongbord i samme stil (og noe jeg kan bruke som tvbenk), eldgammel, mørkebrun kommode, skiferpeis og veggene er hvite. Mye lys i stua. Spisestua er vel hakket mer "moderne" - lys bjørk spisebord + bokreol/skap, hvite stoler til. http://www.brunstad.no/default.aspx?menu=625&product=3776 http://www.stordal.com/Produkt.aspx?ProduktId=79&m=5 Hvilken syns du er kulest?
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg likte den siste best (er mellomrom i lenken til den), men det var jo dette med smak og behag da ;-)
prekæs Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Forlanger to ting av en sofa. Det ene er at den skal gå an å ta seg en lur på og det andre er at den skal ha høye armlener man kan bruke som ryggstøtte hvis man vil ligge med beina i sofaen. Derfor nr. 2
Hikken Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg elsket stream'en! Synes den andre var veldig fin også altså, men falt pladask for nummer 1 )
Hikken Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg elsket stream'en! Synes den andre var veldig fin også altså, men falt pladask for nummer 1 )
Hikken Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Men jeg hadde nok valgt nummer to allikevel når jeg tenker meg om. )
Bunnies by night Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Klarer ikke helt å se for meg stuen din, så jeg baserer valget mitt KUN på den sofaen jeg likte best - og det var nr 2
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 21. oktober 2009 Hehe, hvorfor det? Syns stream er kjempekul jeg også, men litt redd jeg skal gå lei også - dette er jo Sofaen med stor S tross alt - den skal være med oss i 10-20 år eller når jeg har råd til å svi av en mndslønn på sofa uten at det gjør vondt noe sted...
Bunnies by night Skrevet 21. oktober 2009 #9 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg mente nr 1 - hadde åpnet linkene i "gal" rekkefølge;)
Brillefint - Jadda! Skrevet 21. oktober 2009 #10 Skrevet 21. oktober 2009 Den første var råfin og jeg synes den kanskje passet best til 50-tallsstil? Dette er utelukkende svart pga utseende:) Den var kjempetøff!
Hikken Skrevet 21. oktober 2009 #11 Skrevet 21. oktober 2009 Det er det jeg tenkte også. Den andre er det enkelt å fornye med noen nye puter og pledd, men streamen er og blir stream uansett hva man gjør tror jeg )
En_av_hver Skrevet 21. oktober 2009 #14 Skrevet 21. oktober 2009 Ut i fra det du ønsker, synes jeg nr 1. Den er jo utrolig godt å sitte i også:-))
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 21. oktober 2009 Da har vi vært å prøvesittet ) Var jo på forhånd (og er fortsatt) enige i at Stream er kulest å se på. Og den var god å sitte i når man sitter "besøkspent". Men å sitte rett sidelengs var IKKE godt. Bedre når man sitter på skrå sånn at ryggen komer midt i buen liksom... Men da er det ikke så godt å sitte sammen (type kjærestesitting). Og så syns jeg den gav litt mye etter når gubben lente seg bakover og/eller skiftet stilling. Antar at det er pga konstruksjonen - hvordan vil dette bli etter noen år tro?? Den andre (Alnes) var som forventet - god å sitte i, pen nok og bedre å sitte sideveis i. Omtrent det samme hva pris angår. Uærk det er så vanskelig!! Den vi har nå er fææææl så sofa MÅ vi ha. Samtidig er vi jo vant til en sofa som er tv-sofa fremfor noe, så det er veldig uvant å ha noe som er mer finslig eller hva jeg skal si. Og alle andre sofaer (nesten) har jo så lave vanger at det er trist...
Seven Skrevet 21. oktober 2009 #16 Skrevet 21. oktober 2009 Sofaen fra Brunstad likte jeg ikke. Jeg ser jo at den er kul og nytenkende, men hjelp så lei jeg ville blitt!! Kan bare ikke forestille meg at jeg skulle like den i mange år. Vil du fortsatt like den om 5 år? Den fra Stordal var mye bedre og den passer i mange hjem. Litt usikker på de åpningene ved vangene da... Men hadde definitivt tatt denne i valget mellom disse to. Den tror jeg vil være like aktuell om 5 år. Mer stilren, enkel og passer med 50-talls møbler. Eller hvis du etter hvert skulle over i en mer minimalistisk stil. På lang sikt er det enkle det beste!
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #17 Skrevet 21. oktober 2009 Syns Zappa fra Brunstad var tøff, jeg. Den vil passe perfekt inn i et 50-talls-miljø. Det er veldig praktisk å ikke har sprekker eller løse puter i setet, så slipper du å støvsuge opp smuler der hele tiden.
Sylteflesk Skrevet 21. oktober 2009 #18 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg likte ingen av dem noe særlig. Har dere sett på sofa fra Slettvoll? Tidløse og god kvalitet. F.eks. denne: http://www.slettvoll.no/katalog_hennie_pdf_02/cms/178
Sylteflesk Skrevet 21. oktober 2009 #19 Skrevet 21. oktober 2009 Eller den som het Sandy fra Brunstad, høres ut som den ville passe til interiøret deres.
De tre gull Skrevet 21. oktober 2009 #20 Skrevet 21. oktober 2009 Helt klart streamen til brunstad....Hadde lyst å kjøpe den selv, men de selger ikke den på living og der var der vi hadde tilgodelapp:))
Ranveig R Skrevet 21. oktober 2009 #21 Skrevet 21. oktober 2009 Heilt klart nr 2 om eg måtte velge. Eg meiner at ein skal kunne krølle seg godt saman i ein sofa + sitte godt alle vegar. Sofa 1 ser ikkje ut til å vere den typen. Likte for øverig bedre Olsok-ettelleranna sitt forslag, men så er eg ein ordentleg sofagris, og legg større vekt på komfort enn på noko anna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå