froeken Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Nå har jeg holdt motet oppe lenge og gjort mitt ytterste for å ikke bli for utålmodig. I natt sa motet stopp. Det er ikke det at jeg strever med at babyen ikke vil ut, men det er det at jeg IKKE får sove. Hadde det bare vært sånn en kort tid, så hadde det vært greit nok, men har hatt det sånn siden i vår og vært sykemeldt siden sommerferien. I natt våknet jeg nok en gang kl tre, hadde da sovet siden ett og var god og trett dag jeg la meg kl elleve. stod opp og spiste en skive brød og kikket på BIM og TV, men ble trøtt igjen så jeg gikk og la meg og fikk ikke sove. Lå bare og irriterte meg over sovelyden til gubben. Lillegutt lå også inne hos oss og har sine egne lyder. Etter å ha ligget slik enda en time stod jeg opp og la meg på sofaen for å få ro... Sovnet selvsagt ikke der heller og da gubben stod opp halv seks gikk jeg til sengs igjen. Lillegutt ville ligge inntil mammaen sin og lå og snorkte. Jeg bare fikk helt hetta og knakk sammen i krampegråt. Gubben skjønte ingenting dfa han kom hjem fra treningsrunden sin 20 min senere og jeg satt naken på badet og hylgrein. Han ville at nå skulle vi dra på sykehuset og få satt i gang fødselen, men jeg ville ikke det. Får vente til ferdag når vi har avtale. Så etter en time kos med gubben og sønnen vår på sofaen gikk jeg og la meg igjen, utslitt og sovnet etter en runde nesespray. Sov i flere timer og våknet med tungt hode og skikkelig fødetryne. Det er slutt på å gå hjemme om dagene nå. Gubben kommer hjem med bil nå slik at jeg kan ut og shoppe. HAr isolert meg litt i det siste pga jeg har vært redd for at fødselen skulle sette i gang uten at jeg har bil eller noen rundt meg. De sier på sykehuset at sjansen for styrtfødsel er stor, så jeg har vært pysete. Når jeg tenker meg om har de sagt utrolig mye rart som jeg har tatt for god fisk, så nå skal jeg prøve å leve litt normalt... Ha en fin dag. Jeg skal prøve å ikke gråte mer...
maizi Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Hei du! Høres ut som du har litt av en dag ja. Noen dager bare topper alt seg, og lite søvn forsterker følelsen. Kjenner meg litt igjen i dag, har virkelig mistet motet nå. Er en dag over termin og var på sykehuset i dag for å sjekke at babyen har det bra. Babyen har det bare fint, og de mener han er 4,3 kg. De sjekket modenheten og den var null til tross for kynnere døgnet rundt. Han var ikke kommet ned i bekkenet en gang. Så fødsel er nok langt unna.....og babyen er diiiiiiiger. Og jeg må gå 14 dager!!!! til før de vurderer å hjelpe meg å få han ut. Da mistet jeg motet helt, fødte et barn som var 2,5 kg sist og syntes det var j..... vondt og nå skal jeg presse ut en som er dobbel så stor. Skjønner virkelig ikke hvordan det skal gå!!! I tillegg så har jeg sønnen min hjemme fra barnehagen frem til fødsel pga influensa i barnehgaen (jordmor sitt råd). så det er tøffe tak dette her. Hvor lenge har du til termin? Tror du gjør lurt i å komme deg ut litt. Kjøp deg noen fine klær du kan ha på etter fødsel, eller en deilig dyr krem/ parfyme (hjelper alltid på humøret mitt). Sørg for å ha svangerskapspapirene med deg i tilfelle noe skulle skje. Man kan jo bli gal av å sitte for mye inne. Håper dagen din blir bedre kjære deg! Siste innspurt nå!!!
AngryBird Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Uff, lite søvn tar på. Kjenner te det der. Hender det kommer noen tårer her og over ting som egentlig ikke burde gi den reaksjonen, men er bare umulig å holde igjen. Syns du skal komme deg litt ut, shoppe litt, kose deg og tenke på noe annet enn fødsel og svangerskap. det kommer bedre dager ska du se:)
froeken Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg er 5 dager over termin jeg... Og ble forespeilet at jeg nok ikke kom til å gå til termin og bla bla bla. På St olavs er det sånn at du har krav på å bli sastt i gang en uke etter ul-termin, så det er jo bare to dager til. Rart at du må gå to uker over om de vet barnet er stort. Du kan stå på ditt og KREVE å bli satt i gang altså! Slitsomt å ha barn hjemme på dagen ja, vet jeg alt om etter at lillegutt hadde forkjølelse. Er tom i hodet og utkjørt, men har da fått denne dagen til å gå også. Et skritt nærmere...
froeken Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2009 TAkk for gode ord. Det hjalp å komme seg ut, men er fortsatt helt tom. Dagen gikk fortere enn den ville gjort om jeg var hjemme, så det er da noe. Tårene sitter løst ja. Den kjenner jeg igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå