Honningmelon Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Eldstemann begynner på skolen til høsten, og er da på skolen hver dag. Slutter 13.30 på skolen. Minsta blir 4 år neste høst/vinter (november), når han begynner på skolen, og lurer litt på hvor stor barnehageplass minsta skal ha da. Tenker litt på at eldste skal jo da på skolen hver dag og hentes nok som oftest 13.30 ettersom planen er at mannen min skal gå på kveldsskole da. Skal vi velge 60% plass som hun har nå, eller 70-100%?. Om hun bare har 60% plass, så syns jeg hun bør bli hentet litt senere slik at hun får litt mer ut av de dagen hun er i bhg, men om hun har større bhgplass, så syns jeg ikke det gjør noe om hun blir hentet tidlig, for da er hun jo der oftere. Bhg og skolen ligger rett ved siden av hverandre, så det blir jo litt kjøring om vi skal hente i ti omganger. Hva hadde dere valgt?
Mom2Two Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Er du hjemme slik at du kan hente og bringe når det passer? Jeg ville tenkt at når man begynner i 1. klasse, så er det faktisk dumt ikke å være med på SFO. SFO er en viktig sosial arena hvor vennskapsbånd knyttes, og jeg tror man kan føle seg veldig utenfor om man ikke er en del av miljøet der. Det er liksom der det sosiale skjer på skolen. Så ville ikke "frarøvet" min 6-åring den biten i hvert fall. Det går heller an å hente tidlig, f.eks ved 15-tiden. Hos oss kan man bare velge 100% plass. Jeg tenker at det ikke er så mye å spare på plassreduksjon, så hadde nok betalt for full plass, og heller hentet tidligere etter som det passet med når eldstemann skulle hentes.
Honningmelon Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2009 Litt forskjellig når jeg kan hente. Jobber turnus, så jobber jeg kvelden kan jeg og må jeg hente tidlig. Jobber jeg dagen kan jeg hente mellom kl. 14.15-15.15. Men, er meningen mannen skal på kveldsskole til høsten. Så om vi da har to biler, så kan han hente når det passer, men har vi bare èn bil må vi vente med å hente dem til han har hentet meg på jobb først, og det blir jo mellom kl. 14-15 da. Hmmm... når jeg tenker meg om så blir det nok kanskje nødvendig med litt SFO uansett. Og som du sier, så er det sikkert litt positivt med litt SFO når de er såpass små. Det er 700 kr i forskjell mellom 100 og 60% plass, og bare 175 kr mellom 80 og 100%, så den forskjellen er jo ikke stor.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Min 4åring elsker å gå i barnehagen i alle fall, så med mindre vi hadde mye aktiviteter på de dagene hun hadde hatt fri, hadde hun fort kjedet seg hjemme her med oss (for 60% plass innebærer hele dager fri, ikke sant)? Jeg hadde valgt full, eller tilnærmet full plass, og heller hentet tidligere. Som ei annen over også nevner så er jo SFO greit å få være med på litt i alle fall, med mindre kompisene også blir hentet tidlig sånn at han har noen å henge med på ettermiddagene )
Honningmelon Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2009 Det er det jeg er usikker på, om hun kommer til å kjede seg eller ikke. For sånn det er nå, så trives hun godt med å være hjemme et par dager i uka. Fler?
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg syns kanskje 60% er litt lite når hun er såpass gammel.
Honningmelon Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 21. oktober 2009 Ja, det er kanskje det... må vurdere litt ettersom hvor mye SFO eldste trenger og, for det koster penger dette her også. Og enda mer da når vi ikke får søskenrabatt lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå