Gå til innhold

hvordan behandler/behandlet dere stingene etter fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lang tid tok det før det var grodd skikkelig?

hvilke bind brukte/bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde ingenting spesielt. Hadde fryktelig vondt i 5-6 uker etter fødselen (siste stinget forsvant vel rundt samme tid) og tok smertestillende hver dag. Brukte vanlige bind fra jeg kom hjem fra sykehuset. Har hørt at grønnsåpebad skal hjelpe, men for min del orket jeg ikke tanken på noe som helst.

Skrevet

Etter 14 dager forsvant stingene, og da virket det til å være godt grodd også. Hadde ikke mer vondt hvertfall.

Gjorde ikke noe spesielt for å behandle stingene, annet enn å lindre smertene. Skylte med vann ved toalettbesøk, skylte med medisinsk såpe(grønnsåpe), smurte med xylocainsalve.

Brukte Lilla og Rosa Libresse Maxi de første 2-3 ukene, så gikk jeg over til vanlig truseinnlegg.

Skrevet

Jeg gjorde ikke annet enn å "spyle" meg godt nedentil ved dusj. Jeg ble på sykehuset anbefalt å bruke tykke bind, (brukte libresse natt), de første ukene og ikke de "tynne" typene da disse var mindre "luftige". Gjorde så de første 2-3 ukene. Jeg var svært lite plaget av stingene og hadde lite smerter i forbindelse med dette. I løpet av 2-3 ukers tid var det nok grodd.

Skrevet

Jeg blandet grønsåpevann på en oldenflaske. Den stod ved siden av toalettet, så spylte jeg meg hver gang jeg tisset. Dyttet forsiktig over med dopapir.

Stingene mine kom også etter 14 dager.

Jeg tok med meg noen king size fra sykehuset, og så gikk jeg over til libress nattbind etter 3 dager :)

Skrevet

Gjorde ingenting spesielt. Unngikk å spyle direkte med vann nedentil, dette sa jordmor at an ikke skulle gjøre. Prøve å være forsiktig når jeg tørket meg etter toalettbesøk + brukte nattbind, vanlig Always. Tok 5-6 uker før blødningene var helt borte, noe jeg tror er helt standard, er vel derfor man skal vente 6 uker med å bade...

Skrevet

kjente dere noe til stingene?jeg har begynt og kjenne at de stikker på en måte også føler jeg at jeg er fortsatt litt hoven,er ikke noe behagelig!nå er det en uke siden fødselen.det plager meg veldig. vet dere om det er noe smertestillende jeg kan ta ?

Skrevet

Jeg hadde fryktelig vondt i 14 dager etter fødselen. Jeg kaldsvettet hver gang jeg skulle sette meg ned og reise meg opp. Klarte ikke å sitte skikkelig de første 14 dagene. Hadde nok et par sting som strammet mer enn de skulle.

Jeg brukte Naproxen og Pinex Forte(paracet) de første dagene(fikk på sykehuset), hjemme gikk jeg over til Naproxen og vanlig Pinex, og et par dager etter det bare Pinex.

Men det som hjalp best var å smøre Xylocainsalve rett på stingene, ble ikke helt smertefritt, men mye bedre. Det kom jeg ikke på før det var godt vel en uke, skulle kommet på det før ja :-/

Vet ikke helt om det er anbefalt, men jeg klarte ikke mer vondt og gjorde det hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...