Gå til innhold

Er det egentlig så lurt å spare til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker jeg betalte 5 kr på bussen når jeg var 5-6 år gammel. Husene som i dag koster 3-4 mill kostet vel rundt 1-1,5 mill den gang. En krone er ikke lenger hva en krone var, verdien har sunket. Mye! Derfor tenker jeg litt at dette vil antagelig fortsette? Altså ting blir jo stadig dyrere og kronen blir mer og mer verd, så om vi f.eks sparer 100 kr i mnd til hvert av barna, så vil disse pengene om 18 år være mye mindre verd da enn de er i dag. Vil de ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, de vil nok være litt mindre verdt, men det er da bedre med noe enn ingenting. Eller?

De renter seg jo litt i banken også.

Skrevet

Kan eventuelt sette pengene i fond?

Skrevet

Nei, for der vil forsatt være den ene kronen som om 20 år er verdt mer enn den er i dag;) Der er ikke plutselig en femtiøring i stedet for en krone om 20 år;)

En får kanskje litt mindre for den, siden alt blir dyrere, men en øker vel vanligvis sparesummen også i løpet av de årene?

Skrevet

nja, det kommer vel helt an på flere ting. Men om du forvalter dem bra, og setter dem i gode fond (skagenfondene er bra, evt pengemarkedsfon som er sikker investering), så vil de jo øke bra i verdi.

Skrevet

vel, det er jo litt riktig det du sier. men du får jo renter på det du sparer, og mange pleier jo å øke summen litt hvis de får bedre råd.

Med tiden er det vanlig å få lønnsøkninger, og da pleier mange også å øke sparingen i takt med lønnsveksten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...