dolly29 Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 hva får barna å drikke til brødmåltider? Har prøvd rismelk og soyamelk, men tuppa her vil ikke ha det.. Får vann da, men det blir veldig lite variasjon i drikken når hun kun drikker vann til alle måltider...
Lykkelig mamma til 3 Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Hei. Jeg har en gutt på 5 år som har melkeallergi, dvs han har melkeproteinintoleranse. Han vil heller ikke drikke rismelk, soyamelk eller havremelk. I stede drikker han eplejuice til frokost og kveldsmat, ellers drikker han vann eller saft. Jeg bruker rismelk med kalsium i maten når jeg må bruke "melk".
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Har en jente på 3,5 år hun har både mat og melkallergi.. hun tåler ingenting av melk, egg, hvete og soya... Jeg gir henne eplejuice eller vann...
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 Glemte og si at hun får itillegg melkepulver på apoteket som hun har gratis til hun er 10 år... Som vi kan bruke i mat, eller som hun drikker utenom... Så får hun kalsiumtabeletter 3 ganger om dagen
Fifrildi Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Det finnes melk fra Tine som er laktosefri - kan det være en løsning for dere? Jeg har laktoseintoleranse selv, liker ikke hverken rismelk eller soyamelk, men bruker den fra Tine til alt fra frokostblanding til matlaging. Smaker som litt søt lettmelk.
Ventura Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Har Tine kommet med laktosefri melk? Den jeg får tak i er bare laktoseredusert... Jeg bor forholdsvis nært svenskegrensa og kjøper alt der, fantastisk utvalg. Vi skulle samla oss og mast på Tine og Q-meieriene!!!
Helann og lillebror Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Jenta mi er 19 mndr og får vann til alle måltider. Får juice sånn ca 1 gang i uka og en gang i blant saft. Synes ikke det gjør noe at hun blir glad i vann, jeg! Får Nutramigen i grøten om morgenen, og bruker rismelk med kalsium i matlaging når jeg trenger det. Hvis det er melkeprotein-intoleranse det er snakk om, kan hun ikke få laktoseredusert melk som nevnt over, men det vet du sikkert.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Er Nutramigen mi og får :) De andre bare kaster hun opp av... hun tåler rismelk men liker ikke det.. så jeg skal prøve igjen en med litt sjokoladesmak...
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Hei. Jeg har selv melkeallergi, og drikker laktosefri melk fra Tine, og det gjør jenta vår også. Hun har ikke fått det bekreftet men kjenne igjen alle symptomer på meg selv...hun skal på sykehus nå snart til utredning. Så Tine har laktosefri melk ja, tror ikke det er så lenge siden den kom, men jeg ble veeeldig gla=) Den er god også!!=)
oktoberjentene;) Skrevet 22. oktober 2009 #10 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg har ei jente på snart 1 år som har melkeprotein allergi.. Hun får også nutramigen Hun drikker for det meste vann til maten. Men hun får fortsatt flaske ganske ofte pga matnekt. Har vært så mye dårlig at hun forbinder mat med magevondt, diare og oppkast går litt bedre nå heldigvis.... men lurte på om dere vet om det finnes leverpostei uten melk??? eller om dere har noen mat tips til meg?? tror kanskje ikke hun tåler egg heller, men det skal vi teste for ganske snart....
Helann og lillebror Skrevet 22. oktober 2009 #11 Skrevet 22. oktober 2009 Forslag til pålegg: Tartex (tubepålegg, har på Meny og helsekost). Avokado. Banan. Leverpostei. Makrell i tomat. Finhakket laks. Soyasmøreost. Soyayoghurt med 4-korn-blandingen fra Axa. Møllerens 1-2-3-boller og sjokoladekake er uten egg og melk (Rema).
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 22. oktober 2009 #12 Skrevet 22. oktober 2009 Mi jenta har høy allergi på melk, egg, hvete, soya, hvit fisk, nøtter, jordbær, citrus frukter. dyreallergi, hustøv og pollen... og har hatt det siden hun var født... tillegg så har hun atopisk eksem.. :(
Lykkelig mamma til 3 Skrevet 23. oktober 2009 #13 Skrevet 23. oktober 2009 Stabburets leverpostei har ikke melk i seg, bare spor. Men produsenten er pålagt å skrive at det kan være spor av melk i produktene vist dem er laget i samme beholdere som produkter som har melk i seg. Min sønn reagerer ikke på denne leverposteinen. Andre pålegg: Becel flytende plantemargarin. Becel plantemargarin. Becel lett plantemargarin. Vita d`or plantemargarin. Mills Soft Spesial plantemargarin. Mills kaviar (kan inneholde egg). Stabburet leverpostei (de gule boksene og på tube). Gilde fleskepølse. Gilde Go' og Mager leverpostei. Gilde Go`og Mager ovnsbakt leverpostei. Gilde Go`og Mager servelat. Gilde Go`og Mager falukorv. Spis Kalverulade. Kokt/røkt Skinke. (Skinke fra Nordfjordkjøtt inneholder laktose) Okserull. Ribberull. Hamburgerrygg. Paprikapølse. Skinke av kylling og kalkun. Sunda. Sjokade. Mills Peanuttbutter. Duo chocoreale, biologisk m/nøtter og smaker som Nugatti. (Fås på Maxi) Banan m/oboy-strø. Fiskepudding uten melk fra Kolvereid Fiskematkjøkken AS. ( Fås hos Coop OBS) Makrell i tomat. Noen påleggsalater. (inneholder egg) Ellers vil jeg anbefale at du ser på nettsiden: www.utenmelk.no Der vil du kunne finne tips til pålegg, middag og kaker=)
oktoberjentene;) Skrevet 23. oktober 2009 #14 Skrevet 23. oktober 2009 Oj, mange tips supert ) Skriver ned alt sammen, får ta en butikk tur i morgen. Kanskje snupp blir litt mer fornøyd nå ) Skal sjekke nettsiden også Men har ikke produkter med sjokolade melk i seg???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå