Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Den søteste, snilleste dama jeg kunne tenke meg. Hun har passet barnet mitt i flere uker nå, og jeg tenkte jeg hadde skutt gullfuglen fordi jenta mi koste seg så veldig hos henne. Men jeg har reagert på en ting, og det er at jeg aldri får komme inn til henne når jeg henter jenta mi, hun har det alltid så travelt og setter ungen på trappa, sier hadet og lukker og låser døra. Hvis jeg har lurt på noe, må jeg alltid sende melding eller ringe etterpå. En dag sendte hun en nabo for å hente meg på jobben, for hun kunne ikke passe henne lenger, men sa bare at hun var sliten. Det var bare en halvtime før jeg sluttet. Jeg begynte å lure allerede da, men tenkte at dette bare er mens vi venter på barnehageplass. I går glemte vi dressen hennes, og trengte den. Jeg ringte på igjen, men hun åpnet ikke, så da gikk jeg rundt huset for å banke på kjøkkendøra. Jeg fikk sjokk da jeg så at hun satt ved kjøkkenbordet og drakk sprit rett fra flaska (jeg antar at hun ikke hadde byttet ut spriten med vann...) Så dette er mistanker, men jeg tror dama er alkoholiker (la plutselig også merke til at hun har den røde hudfargen og knallrøde nesen som alkoholikere har). Ville dere latt henne passe ungen lenger? (Har tross alt ikke bevist noe.)
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Nei. Hadde ikke latt henne passet ungen. Hva om noe skjer, og hun ikke er i stand til å ta de rette avgjørelsene. Eller kanskje hun ikke drikker mens hun passer barnet ditt, men hun kan jo like gjerne være bakfull. Men har du ikke kjent lukt av henne? Hvordan hadde dere "bli-kjent-opplegg"? Var dere ikke hjemme til henne og hilste på da? Passer hun flere barn?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Da hadde jeg nok tatt både egen og eventuelle andre unger ut av huset umiddelbart! (Var det andre barn der da?) Hvilke andre beviser vil du ha enn at dama drikker sprit rett fra flaska? Det kan vel ikke regnes som normalt..!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 Alkoholikere klarer ikke engang å ivareta egne behov. Du må ikke la henne passe barnet ditt. Uavhengig av hennes fine personlighet. Du må tenke på barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Vi kjente henne fra før, så vi trengte ikke noe bli-kjent-opplegg. Hun er en av våre naboer, så jenta vår har snakket med henne over gjerdet hele livet. Jeg kan også nevne at hun er kjent for å være glad i en fest, men det er det mange som er uten å være alkoholikere. Og mannen min påstår hardnakket at det er vanlig å ta seg en dram for å slappe av etter jobb, men rett fra flaska liksom... Mannen min mener det må være greit så lenge hun ikke drikker når hun passer barnet (noe som kan være sannsynlig siden hun har det så travelt med å sende henne fra seg.), men jeg er uenig. Hun kan sprekke, barn er ikke nødvendigvis snille og greie hele dagen, og jeg vet ikke lenger hvor mye jeg kan stole på henne. Det er bare to dager i uka hun skal passe henne, men om hun ikke klarer å holde seg edru da, er det kanskje litt mistenksomt.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Tar aldri sjanser når det kommer til barna! Alkoholikere er ikke til å stole på.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Men vi/ du vet ikke om hun drikker mens hun passer barnet? Hva om det var et engangstilfellet at hun drakk? Ser ikke bra ut rett fra flaska, for all del, men vet du noe mer? Har du merket noe mer?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Det er barnet ditt det er snakk om, det mest dyrebare du har i verden. Ta barnet bort fra dagmammaen umiddelbart! Det er ikke noe å tenke på! Dagmammaen trenger profesjonell hjelp. Stopp dette før det skjer noe som ikke kan rettes opp.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #9 Skrevet 21. oktober 2009 Her syns jeg det var mye rart! Vet om mange som har angret at de ikke brydde seg om bange anelser og bjeller som ringer i forskjellige sammenhenger. Har du vært inne i huset hvor barnet ditt tilbringer dagene? Veldig rart at hun ikke slipper deg inn. Skjønte hun at du hadde sett henne drikke? Hvordan reagerte hun?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #10 Skrevet 21. oktober 2009 Det er mange her inne som hyler opp om å blande inn barnevernet i alt mulig. Men, hittil så er dette den saken jeg aller mest føler for å kontakte barnevenet om dersom dere ikke tar barnet ut umiddelbart. Uheldigvis vet jeg ikke hvem dere er, men jeg er kjempebekymra. Vær så snill og oppdater oss når du har tatt barnet bort fra denne dagmammaen.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #11 Skrevet 21. oktober 2009 HI her igjen. Jeg snakket med mannen min i ettermiddag, og vi ble ikke egentlig enige. Han mener at denne dama er fullt ut en god dagmamma hvis hun bare drikker om kvelden, så der kom jeg ingen vei. Kanskje et slag i trynet for ham, for det var han som fant på denne glimrende løsningen å be henne passe ungen. Hun er ikke dagmamma for andre barn. Jeg gikk over dit sent i ettermiddag for å ta en prat med henne, og konfronterte henne med mistankene. Hun innrømmet å ha drukket, og at hun er alkoholiker, men mener at vi må gå god for henne fordi hun ikke drikker når hun passer barnet vårt. Hun krevde forståelse for at det ikke var enkelt å passe en ett-åring og at hun trengte å roe seg ned med noe. Hun er tross alt en gammel dame (49...) og derfor blir hun sliten etter å ha passet barn hele dagen. Men hun skjønte faktisk ikke hvorfor hun ikke fikk være dagmamma lenger, og sa det var en stor skam at jeg ikke stolte mer på henne. Og hun la til at hun ikke hadde ønsket å passe ungen i utgangspunktet, men hun ville ikke skuffe oss. Jeg vet ikke jeg, vet bare at hun ikke får ha ansvaret for mine barn. Jeg har muligens ødelagt et godt naboskap, men... Planen hadde uansett vært å ta henne ut, er ikke noe problem for meg å sjonglere litt med arbeidstider fram til vi får barnehageplass. Jeg er veldig skuffet over meg selv fordi jeg ikke reagerte før, selv om det ikke er så mange gangene hun har vært der.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #12 Skrevet 21. oktober 2009 Du har gjort det eneste rette. Tusen takk for oppdateringen, jeg var kjempebekymret. Hilsen anonym kl. 22:17
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #13 Skrevet 22. oktober 2009 Så bra du tok denne avgjørelsen. Barna våre er det mest vakre og sårbare vi har. Det fortjener å ha det trygt, godt og forutsigbart. Dagmammaen du hadde, ville ikke klart å gi henne det hun er i behov av over tid. Lykke til videre! Og flott at du oppdaterte oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå