Gjest Tale30 Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Trenger litt hjelp fra erfarne her. For et par mnd siden begynte jenta vår å spise grøt med fullkorn. Rundt det samme tidspunktet fikk hun fast avføring, nesten som vi voksne. I et par uker nå har avføringen blitt kremaktig, slik den var før. Hun har bæsjebleie ca to ganger per dag. Jeg har hele tiden tenkt at det er tennene som kommer for de kan jo da få litt løsere avføring, men så kommer jo ingen tenner. Dette er ikke diare? Da hadde det vel vært tynnere og hyppigere? Fikk litt panic når jeg tenkte på det i går kveld for de sier jo at barn ikke skal ha diare mer enn 2-3 dager før man kontakter lege. Hun er i fin form, og veldig aktiv. Hun spiser også godt. Er dette normalt eller?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Hei.. Har en jente på 10 mnd og samme her:) Spurte på helsestasjonen og Diare skulle være som gusjegrønngult vann og vare opptil 3-4 dager før jeg skulle begynne å "bekymre" meg. Så dette var normalt fikk jeg vite iallefall. Lykke til da:)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Helt i orden, det der:) Aktivitet er nemlig med på å holde magen grei, i tillegg til maten. Og jeg regner med hun nå er mer i bevegelse enn tidligere?
Gjest Tale30 Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 Ok, tusen takk Nei, her er det ikke noe vannaktig, men fargen varierer veldig fra brun til rødaktig til gul til grønnlig, alt etter hva hun har spist Jeg har liksom sett for meg at diare ville innebære sånn vannaktig.. Det går vel bare i bølger da..
Gjest Tale30 Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Ja, hun er i mye mer aktivitet enn før, og mer for hver dag. Ser at hun har blitt slankere i kroppen enn da hun lå og kikket på meg på ett sted. Nå er det krabbing og klatring osv osv Jeg trodde kanskje den faste avføringen var et tegn på at magen var stabil jeg, og at når det ble kremaktig så var det et tegn på at noe ikke var helt som det skulle. Men da slipper jeg å ringe legen i alle fall
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Visst bæsjen er grønn og kremaktig,så er det sikket pga tennene.kan ta lang tid før de kommer. noen bruker noen dager.andre noen måneder.
Gjest Tale30 Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Takk for svar Jeg ser at hun har en kul der den ene fortanna skal komme, og hun sitter og piller med fingrene inni der hele dagen. Stakkar. Jaja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå