Gå til innhold

Noen som har super nova babycall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av denne, trudde den liksom skulle være bra. Den piper for dårlig signal nesten hele tiden. Noen andre som har opplevd dette og vet hva man kan gjøre for at den skal fungere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår piper også plutselig for dårlig signal. Et par pip midt på natta, liksom, uten at noe eller noen har flyttet seg... Ganske irriterende å bli vekket av, for når vi står opp har den plutselig sluttet å pipe... Synes likevel det mest irriterende er at hun virkelig må hylskrike før vi hører henne. Hører ikke akkurat noe grynting eller at hun sier mamma eller pappa. Er ikke fornøyd jeg heller, nei.

Skrevet

Vi bruker nå denne til baby nummer to og er kjempefornøyd! Sensitiviteten kan stilles på, sånn at man til og med hører det når barnet snur seg i senga.

Vi har ikke opplevd at den piper for dårlige signaler annet enn når det virkelig ER dårlige signaler. Alle jeg kjenner som har denne er fornøyd. Synes dere bør ta en tur til butikken og høre om det er noe feil med callingen?

Skrevet

Vi har vår på høyeste sensitivitet på begge enheter, og babyenheten står ca en meter unna barnet. Har dere deres babyenhet nærmere? Ellers må det være noe galt med vår!

Skrevet

Merkelig.. Jeg har også denne og er veldig fornøyd. Pleier å ha den stående ca 1/2 meter unna junior. Fungerer veldig fint å justere sensitiviteten hos oss. Har ikke opplevd at den ikke virker.

Når det gjelder signalet, har jeg heller ikke opplevd problem. Vi bruker den stort sett når han sover i 2.etg og vi sitter i 1. etg. Aldri opplevd at den piper for dårlig signal.

Men det står i bruksanvisningen at babyenheten helst skal stå loddrett og ikke ligge. Har opplevd at den kan fungere litt dårligere om den ligger.

Skrevet

Jeg ville sjekket her;

http://www.novababy.com/NO/SuperNOVA.asp

der står det endel om hva man kan gjøre; vi slet med det samme og sjekket der og nå funker den kjempefint :)

Vår piper kun dersom signalet er veldig dårlig; jeg testet og tok den med ut mens mannen min var inne med babyenheten og den rakk langt.

Lyden var da forøvrig krystallklar

Skrevet

Hadde super nova vision, og den reagerte på det trådløsenettverket. En gang fikk jeg inn tv'n til naboen, skiftet kanal så var alt i orden. Men så fikk vi trådløst nettverk og da klikket den. Endte med at vi flyttet nettverket til andre siden av huset i forhold til der vi pleide å bruke babycallen. Da var det ingen prblemer lenger. Men når vi hadde pc og andre ting i nærheten som brukte eller kunne ta i mot signaler kom det pip og skurr innimellom.

Så sjekk litt i forhold til om dere har trådløstnettverk eller andre ting som kan forstyrre. Mobiltelefon, trådløs tlf kan også spille inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...