prebs Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg har mange favoritter på topp 40, men prøver å unngå dem all den tid jeg har mange favoritter utenom toppen også. Alle disse navnene er derfor ikke på noen toppliste. Kan dere for eksempel rangere de 3 fineste (eventuelt minst kustygge) og de 3 mest kustygge. (Har en vag fornemmelse av hvilket navn som kommer til å toppe de kustygge; jeg skal si det senere.) Den lange lista i prøyssisk orden er: Aksel Anders Audun August Bendik Edvard Einar Eivind Erlend Hallvard Herman Jesper Johan Jørgen Lars Ludvig Mikkel Olav Peder Petter Preben Sigbjørn Sigmund Sigurd Simen Sverre Torkild Torstein Trygve Victor puh...Jeg har stavet navnene på den måten jeg synes er finest og er nok ikke til å rikke på det punktet ;-)
Miranda C Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 3 favoritter Victor, Jesper, Simen (tilfeldig rekkefølge) De jeg syns er ''kustygge'' Sigbjørn, Torstein, Audun
Vannmann35 Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 De 3 fineste: Edvard Herman Johan De 3 jeg liker mist (synes ingen av navnene var kustygge): Audun Simen Sigurd
solita 06 Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 Mange fine navn, men liker best: Edvard Erlend Peder De jeg liker minst er Simen (ikke stygt, men håpløst på engelsk...) Bendik Preben
(Oktober) Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Mange flotte navn!! Disse navnene er på min fav.liste:) De to første kunne jeg absolutt brukt selv: Bendik Mikkel Aksel Jesper, Ludvig, Victor og August er kjempe fine også! De tre jeg likte minst: Trygve Sigbjørn Sigmund Torkild, Einar, Audun og Hallvard er heller ikke kjempe flotte navn i mine øyne.
mamma til fire små Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 De fineste var Jesper, Simen og Preben de jeg liker minst: Sigmund, Peder, og Trygve.
Vipsenmamma Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Så mange flotte navn - vanskelig å velge de tre fineste, men det må bli Torstein, Hallvard og Jørgen. pluss Petter og Sigurd. De 3 jeg liker minst - August, Ludvig og Victor.
♥Nemi♥ Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Min tidl. bestevenn heter Sigbjørn! Synes det er et godt navn, både for barn og voksen. Kalles Sig eler Siggi
M ♥ ♂-2010 Skrevet 21. oktober 2009 #9 Skrevet 21. oktober 2009 Her var det mange fine navn - gode ideer! Mine topp tre må bli Edvard, Jesper og Ludvig! Og de jeg ikke er så fan av er Audun, Einar og Sigbjørn
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #10 Skrevet 21. oktober 2009 Så mange fine guttenavn Liker de fleste, men velger disse tre på topp: Johan Ludvig Peder og disse tre på bunn: Bendik Jesper Preben
Hoajajajajboff Skrevet 21. oktober 2009 #11 Skrevet 21. oktober 2009 De 3 jeg liker best: Edvard Ludvig Sverre De 3 jeg liker minst: Hallvard Sigbjørn Torstein
Synnøve_Solbakken Skrevet 21. oktober 2009 #12 Skrevet 21. oktober 2009 Vanskelig liste siden jeg liker de fleste her godt Trygve, Jørgen, Anders, Sverre, Erlend, Sigurd, Simen, Edvard, Johan, Lars og Aksel er vel de jeg liker aller best. Hallvard (liker Håvard litt bedre), Peder, Olav, Jesper, Bendik kommer på delt andreplass Audun og Victor liker jeg minst, de er på kanten til kustygge. Audun tipper vel egentlig helt over på kustygt.
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #13 Skrevet 21. oktober 2009 Peneste topp 3 (men mange fine!) Aksel Edvard Herman ... Olav, Erlend, Sverre, Ludvig, Johan og Jørgen er også råflotte. Tre minst peneste Torkild (tenker bare torsk og sild, jeg...) Sigbjørn (fordi jeg tenker sig = sigarett) Sigmund (fordi jeg tenker sig = sigarett) Ellers likte jeg også resten, sånn mer eller mindre...
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #14 Skrevet 21. oktober 2009 Bendik er forresten koselig, men jeg får for DIKK-assosiasjoner til at jeg kunne vurdert det selv.
prebs Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 21. oktober 2009 Takk for svar alle sammen! Dette var interessant lesing...Jeg var nemlig helt sikker på at PREBEN skulle toppe kustygt - lista (er jo et sært navn selv om jeg synes det er koselig - særlig uttalt på sørlandsk), men det ble bare nevnt av to personer, så vidt jeg ser. Derimot er altså Sigbjørn og Audun ikke høyt i kurs her. Spesielt Sigbjørn synes jeg er et flott navn, altså =) Men takk igjen - og tar gjerne flere rangeringer :-)
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #16 Skrevet 21. oktober 2009 Kommer med noen forslag til, jeg.... Vebjørn Sigve Amund Vemund Peter Halvor (vakkert...!) Torbjørn Torvald (på mi liste, iallfall =p) Embrik Haakon Jakob (for poppis?) Iver Jostein (vakker klang, eller?) Gjermund
prebs Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #17 Skrevet 21. oktober 2009 Ahh, god smak (men det visste jeg jo fra før Kapabel Jeg liker godt samtlige navn unntatt Gjermund - det blir litt for spes. igjen. Jeg liker ALLER best: Sigve Vemund Peter Halvor Thorvald (ville hatt den Ibsenske stavemåten!) Embrik (men helst Emrik) Haakon Jakob (litt for poppis, dessverre, håper det går "nedover") Jostein (ja, vakker klang!)
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #18 Skrevet 21. oktober 2009 Håper også Jakob/Jacob går nedover... Samme med Oscar/Oskar. Hadde en nydelig bestefar jeg gjerne skulle oppkalt noen etter som bar det navnet.
herewego Skrevet 21. oktober 2009 #20 Skrevet 21. oktober 2009 Mange fine navn, jeg liker best: Aksel Erlend Jørgen Mikkel Olav Peder Sverre Trygve Helt greie: Ludvig Petter August Audun Johan Lars Edvard Einar Hallvard Herman Sigbjørn Sigurd Torstein Victor Anders Liker ikke: Eivind Jesper Bendik Preben Si gmund Simen Torkild Ellers enig i at Jostein er et flott navn, og Emrik!
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #21 Skrevet 21. oktober 2009 Ønsker du forresten enkelt- eller dobbelt fornavn? Synes nemlig disse kombinasjonene er så fine... Lars Jørgen Olav Johan Edvard August Lars Johan Edvard Johan Sverre Johan(nes?) Preben August
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 21. oktober 2009 #22 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg liker best (ble 4 da...): Erlend Anders Olav Jørgen Jeg liker minst: Ludvig Sigmund Trygve Lykke til
Abracadabra Skrevet 21. oktober 2009 #23 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg liker best Hallvard, Torstein og Trygve. Jeg er ikke så glad i Aksel, Bendik, og Jesper. Veldig mange flotte navn på listen! Var litt vanskelig å velge bare tre favoritter. Erlend er også høyt oppe...
peggy08 Skrevet 22. oktober 2009 #24 Skrevet 22. oktober 2009 Finest: Aksel August Edvard Herman Jørgen Jesper Sigurd Liker ikke: Simen Preben Anders Victor Bendik De andre er helt ok.
Tutto og snuppo Skrevet 22. oktober 2009 #25 Skrevet 22. oktober 2009 Erlend, Torstein og Hallvard er utruleg flotte namn. Edvard, Eivind, Johan, Lars, Olav og Sigbjørn er nesten like fine. Aksel, Bendik og Ludvig er derimot ikkje dei finaste eg veit om!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå