Gå til innhold

reflex dress ment som vinterdress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mormor innsisterte på å skulle spandere vinterdress på mini, noe jeg gledlig takket ja til. kom og da med noen forslag til dresser som jeg vet hun holder varmen i, sa og ifra på forhånd at jeg viste dressene var dyre, og trodde da hun kom til å bestille via i.nett siden hun fant rimligere priser der.

isteden gikk hun til en bitteliten lokal butikk (bor på et mindre sted på vestlandet) og kjøpte en særs tyn tyn reflex dress. ikke at jeg er utaknemlig, men har en følelse av at hun har kjøpt en høst/vår dress og ikke vinter dress...

vinterdressene skal vell ha litt mer for i seg, enn pittelitt polstring her og der?

er litt fortvilet siden vi bor langt nord i landet og trenger en dress som holder henne varm gjennom en lang kald vinter!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har begge deler fra reflex. Den tynne er høstdress, den tykke er vinterdress. Det er jo ikke til å ta feil av. Vinterdressen er fora inni med fleece, mens høstdressen er fora med sånn hullete stoff (dårlig forklart, men om du har den skjønner du hva jeg mener) :)

Skrevet

var redd for det ja :-S

får spare opp penger tilen skikkelig dress selv

Skrevet

Vi fikk den reflex dressen som er foret med fleece inni til vesla i høst i gave. Reflex butikken her sa DET var en høst/vårdress... Så hvis du har fått en som er tynnere uten fleece i, så er det ingen vinterdress vil jeg tro, heller en overgangsdress.

Men syns jo selv den er litt tykk, men kjempefin nå i overgangen mellom høst/vinter. Her vi bor blir den for tynn mot vinteren tror jeg. Men vi har en Reima dress vi skal bruke i vinter(som hun får til jul). Så¨får Reflex dressen bli en hjemmedress, evt reserve.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det er vel mer en parkdress kanskje....men den duger nå med ull under altså :)

Skrevet

Vi har to reflex-dresser.

Den ene er definitivt en høst/vår-dress, den har bare helt tynt "netting"-stoff til for - sånt med huller i. Den andre er lett vattert og har også fleece-for, men ikke inni hele. Den fikk vi i gave litt seint på vinteren i fjor, da vesla hadde vokst fra Reima-dressen. Den passet fint i mars-april, og vi bruker den også nå. På Barnas Hus/Fru Lyng har jeg prøvd å spørre om de vatterte reflex-dressene er vinterdresser, og fått til svar fra én ansatt at det er en høst/vår-dress, og fra en annen at det er en vinterdress. Så de som jobber i butikkene er tydeligvis ikke helt enige de heller. Vi har kjøpt en annen dress til å ha på den kaldeste vinteren, reflex-dressen begynner uansett å bli liten og holder neppe utpå nyåret.

Skrevet

Du har nok fått tak i reflexs allværsdress, som er en høst og vårdress. Vi er veldig fornøyd med vår. Bruker ullundertøy og fleece/ull under den nå.

Men til vinteren bruker vi vinterdress som har gjevn foring over hele dressen. Kjøp Reima etc på salg. Jeg kjøpte min til halv pris på Barnas Hus. Da koster den bare 6-700 kroner og det går ann:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...