mammaentilgullet Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Vi har bestemt oss for å kjøpe lekekjøkken til gutten vår som da er 21 mnd til jul. En vennine av meg mente at det var for jenter, den tanken har aldri slått meg. Han liker godt å leke med kjøkkenting i bhg, og låner ofte våres hjemme. Jeg ser overhodet ikke noe feil i det, synes det er vi foreldre som skaper slike forventninger til kjønnene. Også i disse likestillingstider da
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Det er da helt suverent! Jenta vår fikk det til jul for 2 år siden, men det er gutten som leker mest med det ) Nå var han nyfødt når hun fikk det da, men interessen dabba av for hennes del, men han syns det er helt genialt
mamman til to gutter Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Hva syns du om at mannen din lager middag eller at kokken på restauranten du spiser er en mann? Sønnen vår var 18mnd til jul i fjor og fikk lekekjøkken. Kjempestas og han lager rett som det er mat og kommer og serverer oss på tallerken med kniv og gaffel til:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 Synes det er bra. Storbror her fikk et da han var 2 år og nå er det Knerten som leker med det, han er 3 1/2 og digger å "lage" mat til oss:-)
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Gutten min elsker kjøkkenet sitt. Og jeg som mor har heller ikke noe imot at gutten min lærer seg de oppgavene som fins hjemme. Min 2åring finner frem støvsugeren og ber så pent om å få "søvsuge" ;-) Og lager masse lekemat til oss. Han hjelper til med å dekke og ta av bord osv. Det verste jeg vet er menn som er totalt tafatte på hjemmefronten, så en slik vil jeg ikke være bekjent av å ha oppdratt.
Espoir Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Lekekjøkken er kjempegøy for alle barn, både gutter og jenter. Mon gutt har lekt masse med sitt. For noe tull at det liksom bare skal være for jenter! Ikke rart kjønnsstereotypiene sementeres tidlig!
Gjest Mammamoms Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Lekekjøkken til gutt er helt flott! Jeg har sett flere gutter på 2-3 år som storkoser seg med å ordne og skrangle med tingene:)
Blåmandag¤ Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Selvfølgelig kan han få det! Det minner meg om en bekjent av meg som mente sønnen ble homo om han fikk dukkevogn...Herlighet. .
tvkrus Skrevet 21. oktober 2009 #9 Skrevet 21. oktober 2009 Guttungen leker mye med kjøkenet her han er 17mnd.
Anne-B. Skrevet 21. oktober 2009 #10 Skrevet 21. oktober 2009 Så irriterende det er med voksne som deler inn i jente- og gutteting. Barn skal få leke med det de har lyst til, og ferdig med det, uten at en voksen skal komme og fortelle at det blir feil, for dette er for jenter og dette er for gutter. Det merkeligste jeg har vært borti sånn sett, var en gang vi kjøpte noen biler på en Ringobutikk. Bilene stod oppførst som "Gutteleker" på kvitteringa. Helt bak mål.
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #11 Skrevet 21. oktober 2009 Lekekjøkken er genialt uansett kjønn. Pappa snekret et kombinert lekekjøkken/lekebutikk til meg og brødrene mine da vi var små, og det syntes vi var like stas alle sammen! Har du sett lekekjøkkenet de har på IKEA? Det er ganske billig, ser ut til å være god kvalitet, og det finnes masse du kan kjøpe til det som heller ikke er dyrt (kopper, glass, kjøkkenutstyr osv).
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #12 Skrevet 21. oktober 2009 Vi kjøpte dette til guttene (3 gutter her) for lenge siden og de elsker det! Er faktisk en av de mest brukte lekene de har. Til og med han på 7 år kan fortsatt leke litt med det innimellom, men er 2 åringen som bruker det mest nå. Har kjøpt en del ekstra panner, visper ol til og de har det mye gøy i kjøkkenkroken sin :-)
Minnie Mom Skrevet 21. oktober 2009 #13 Skrevet 21. oktober 2009 Gutten vår fikk lekekjøkken ifjor, da var han litt over 3 år. Han ønsket seg det masse og skrev brev til nissen (han tegnet og jeg skrev). Han har lekt masse med det. Anbefaler å kjøpe lekemat ved siden av, kjøpte en boks med masse mat og det er veldig populært.
StorkeMammaen Skrevet 21. oktober 2009 #14 Skrevet 21. oktober 2009 Uff, også i 2009! Hadde kjøpt et lekekjøkken til gutten hennes og tror jeg Kos dere med kjøkkenet og håp at det inspirer til gode frokoster på senga til mamma og pappa i senere alder..
nati, knotten & lille karamell Skrevet 21. oktober 2009 #15 Skrevet 21. oktober 2009 Gutten vår liker veldig godt å leke med kjøkken. Til jul i fjor ville svigerforeldrene våres kjøpe kjøkken til han, men pappen satte foten ned og det ble en verktøybenk i stedet. Jeg kunne veldig godt tenkt meg et kjøkken til han, men det holder med en av tingene...
Odine! Skrevet 21. oktober 2009 #16 Skrevet 21. oktober 2009 Venninna di må være veldig gammeldags! Lager hun all maten hjemme? Selvfølgelig er det fint med lekekjøkken til gutter! Nevøen min lagde mye kaffi og suppe ;-)
Alba44 Skrevet 21. oktober 2009 #17 Skrevet 21. oktober 2009 Din venninne høres lite opplyst ut. Lekekjøkken er ofte svært populært for alle barn. Min gutt inkl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå