Gå til innhold

Dere som er så glupe med tall :o)

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

min BROR står oppført med formue på 40.000?? Hvor i alle dager har han det fra? Jeg sjekka bare for gøy, siden han aldri har jobba en dag i sitt liv.. ikke har han sparepenger heller...

Jeg bare skjønner ikke dette her jeg, dum som jeg er... For jeg står oppført med formue, men ikke mannen min. Prøvde å bli glup på detta i fjor også, men det gikk meg hus forbi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og samboeren min eier huset 50/50 hver, lånet står på oss begge, men det kommer automatisk på en selvangivelse hvis man ikke endrer det. På bilen står jeg som hovedeier, så den kommer på meg. I fjor satte vi det meste av lånet på samboeren min og jeg endte opp med en formue på nesten 200 000kr. I år satte vi litt mer lån på meg og jeg endte opp med en formue på 0kr. Den egentlige "formuen" min er den samme i år og i fjor, så alt kommer an på hvordan man setter opp fradrag.

Hvis broren din feks eier en bil han ikke har lån på, kan den komme opp som en formue på 40 000kr.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Akkurat den biten har jeg skjønt, det med deling av hus og slikt. Bilen ja.. vi har jo hver vår bil som er gjeldsfrie.

Men broren min har ingen bil :o) Han har ikke engang lappen.. Han er 18 år, aldri jobba, bare gått på skole...

Skrevet

Foreldrene deres har ikke spart penger til dere i deres navn? For da vil hans konto komme på hans selvangivelse når han er 18år, selvom foreldrene i prinsippet har styrt og fortsatt styrer kontoen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nopp... faren hans er ikke inne i bildet, og mamma har vel strengt tatt ikke penger i det hele tatt utover sin egen lønn...

Kunne jo trodd han drev med noe muffens, men tviler på det også! Han sitter bare på pc'n sin hele dagen, er jo aldri ute av huset engang

Skrevet

Da har jeg et forslag til, så må noen andre komme inn og gjette:-) Kanskje han er suverent god på nettpoker el og startet en gang med 10kr eller noe og har vunnet så han nå sitter med en formue på 40 000kr:-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kanskje det! Han er jo en smart gutt, bare han gidder ;o) Eller kan man tjene penger på å spille wow??

Skrevet

He he, driver han med noe muffens så melder han det nok ikke inn til skatteetaten:-)

Han har ikke vunnet på internett-poker da:-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han vet nok ikke hva skatteetaten er engang, så du har nok rett der ;o)

Kanskje han har det, hvem vet... han bør jo isåfall dele med den gode søstra si! Haha :o)

Skrevet

Hehe, tviler på at det er noe annet enn liksompenger å tjene på wow og jeg vil ikke tro at skatteetaten teller dem som formue:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...