Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 jeg er redd tassen min er treg... Han krabber eller åler seg ikke i noen retning, men han står på alle fire og vugger... Han har snudd seg fra mage til rygg og fra rygg til mage, men han gjør det nesten aldri mer... Virker nesten som han ikke gidder.. Hvis jeg legger han på leketeppet blir han bare liggende på magen og sutre egentlig.... Vi kan gi han smokken i hånda, og så snur han den selv og putter den i munnen, men det er vel egentlig det eneste han får til også... Hva greier deres 6 måneder gamle barn?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 stte selv rulle rundt gå med støtte hun krabber ikke og åler seg ikke frem enda. 6 mnd og 3 uker gammel. så gutten din er ikk treg:)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg synes ikke at ungen din virker treg. At han står og vugger på alle fire, betyr vel at han forbereder seg på å lære å krabbe. Min første krabbet med en gang, hun ålte seg aldri noen vei først. Kanskje han bare ikke er så nysgjerrig. Har du prøvd å legge leker rundt ham og sånn? Så han har noe å strekke seg etter. Du kan jo også leke med ham på gulvet, kanskje han synes det er mer morsomt da. Men han virker ikke treg i det hele tatt. Min er helt hyperaktiv, og det er faktisk ganske irriterende fordi hun slår hodet sitt mange ganger om dagen fordi hun reiser seg opp, krabber og setter seg opp selv. Jeg gjør ikke annet enn å løpe etter henne for tiden. Slapp av du, og nyt babyen din. De blir fort nok store.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 ungen er vel litt treg hvis den ikke snur seg rundt, eller beveger seg noe særlig.. men, hva så? De fleste lærer å gå og alt sammen tilsluttt;.)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 oi ja.. Hehe, min kan bare rulle rundt.. Kanskje hun tilfeldigvis detter litt til siden eller noe sånt slik at hun plutselig ligger midt på parketten, men åler seg ikke, sitter ikke, og ingen ting annet.. Lager nesten ikke lyd heller, så ikke mye babling;)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Oisann, da er visst tulla litt tidlig ute..Hun begynte å åle seg når hun var 4,5 mnd. Er veldig snar, så det er en utfordring. Skummelt å snu ryggen til Ruller rundt, og snur seg rundt i ring. Har begynt å komme seg opp på alle fire, og spenner fra med fotene. Hun hermer litt og. Spesielt hvis man rekker tunga, så stikker hun tunga ut av munnen. Morsomt å se at de hermer etter ting man gjør. Men tulla sitter ikke av seg selv enda.
Lea Laus Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Står deres 6 mnds babyer på flat fot når dere holder de i fanget? Min krummer foten sånn at det bare er tåa som når nedi om dere skjønner.. Lurer på når foten kommer til å flate ut...! Kan jo ikke gå på storetåsa!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Den her står iallefall ikke på flat fot.
Lea Laus Skrevet 21. oktober 2009 #9 Skrevet 21. oktober 2009 Godt å høre, virker ofte som om babyene her inne smører sin egen brødskive og tusler selv til barnehagen fra 6mnds alder... Min tulle er fremdeles veldig baby og ikke mye mobil for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #10 Skrevet 21. oktober 2009 Min er snart ferdig med doktorgraden sin, han. Så det så! Men jeg tror det er en naturlig forklaring på akkurat det: de som har barn som er tidlig ute liker nok å snakke om det, mens de andre tror de har trege barn, og vil derfor ikke si noe.
Lea Laus Skrevet 21. oktober 2009 #11 Skrevet 21. oktober 2009 Se der ja, doktorgrad ja, min er nominert for nobels fredspris så syns litt synd på din som "bare" driver med doktorgrad..
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #13 Skrevet 21. oktober 2009 Nå ble jeg fryktelig bekymret for min gutt, han er 5 mnd og det eneste han kan er å rulle rundt begge veier og åler seg bitte litt, dette har han gjort siden han var 4 mnd. Klarer ikke se for meg at han skal stå på alle fire å svaie om en mnd eler krabbe. Han klarer også å sette seg opp i sittende stilling hvis han sitter i vippestol eller ligger i fanget, men detter fort ned igjen uten støtte. Har vi han for lite på gulvet?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #14 Skrevet 21. oktober 2009 Ditt barn er overhodet ikke sent ute. Slapp av. Han er helt normal!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå