Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Lurer på hvordan dere oppdaget det... Er litt bekymret for 2-åringen min. Jeg har reagert i flere dager på at jeg synes hun drikker og tisser så mye. I dag fylte jeg opp en mugge med vann for å sjekke hvor mye hun drikker, og fra hun stod opp til nå har hun drukket halvannen liter, og er fremdeles tørst. Bleia er gjennomvåt. Hun er ikke kjempeslapp og trøtt hele tiden, men veldig til tider :/ Andre symptomer man skal se etter? Får ikke legetime før til neste uke... Målte blodsukkeret hennes og det var 7,1, MEN blodsukkerapparatet er gammelt og muligens ikke til å stole på. Hva kommer til å skje hos legen? Bare måling av blodsukker, eller?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg er avlaster for en gutt med dia type 1 i 5 år. Gutten er nå 6 år. Foreldrene oppdaget ikke at han hadde dia før han ble lagt inn med føling på sykehus når han var 7 mnd.er. Andre symptomer på høyt blodsukker er: raserianfall (ukontrollerte) røde kinn og dårlig ånde (acetonlukt) Legen måler nok blodsukker (fastende) på den lille og ut fra denne testen vil videre tester bli tatt. Glukosebelastning i blodet osv. Håper at jenta di ikke har dia. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg synes 1,5 liter var veldig mye. Det kan jo faktisk til og med være farlig å drikke mye vann - vet ikke hvor mye som er veldig mye for en toåring og på hvor lang tid, da... Broren min har diabetes, og han var også veldig tørst og drakk og tisset mye, og var sliten og slapp. Tror ikke foreldrene mine merket noe annet på han egentlig. Var egentlig hos legen fordi han hadde vondt i halsen, også ba mamma legen ta noen flere prøver siden han hadde vært så sliten en stund. Tror de pleier å måle blodsukker fastende. Jeg ville ringt legekontoret og hørt om det, for da kan hun i hvert fall komme fastende til timen, og få tatt prøven da og slippe å vente til dagen etterpå... Min bror tok prøven på en fredag, og den var høy (husker ikke hvor mye, men høy), og da fikk foreldrene mine beskjed om å komme tilbake på mandagen og ta en ny prøve og forberede seg på at det antakelig var diabetes og at de måtte legges inn på sykehuset i to uker. Mandagen ble de lagt inn... Hadde hun nylig spist da du målte, eller var det fastende? Husker ikke så mye av verdier, men mener mellom 5 og 7 er normalt blodsukker. Så 7,1 er jo ikke akkurat noen kjempeverdi hvis jeg husker riktig... Broren min har ofte rundt 14 (selv om det ikke er bra). Kan hun ha feber da, så det er derfor hun er så tørst? Spist mye salt mat?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå