Gå til innhold

Feriepenger beregnes kun av 12 (100%) eller 15 (80%) uker... Hvorfor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor? Er ikke feriepenger noe som trekkes fra lønnen vår gjennom hele året? Hvordan gjør dere det?

 

 

"Du har rett til feriepenger for de første 12 ukene av stønadsperioden. Har du valgt foreldrepenger med 80 prosent ytelse får du feriepenger for de første 15 ukene. Dersom begge foreldrene har tatt ut foreldrepenger i de første ukene, deles feriepengene mellom dere."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feriepenger skal som du sier trekkes av lønna di gjennom hele året. Men når du er i permisjon får du jo "lønn" fra nav, og de har bestemt at man ikke får feriepenger for mer enn 15 uker ved 80% dekning og 12 uker ved 100% dekning. Dette er vel fordi feriepenger er en ekstra "utgift" for staten og de har valgt å sette et tak på dette for å begrense hvor mye penger som utbetales på dette... Dvs at mange får en knager sommer året etter at de har hatt permisjon, men sånn er det nå og så lenge man vet om det må man jo bare spare mer på forhånd om man ønsker f.eks ferie slik man normalt ville brukt vanlige feriepenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få pengene av arbeidsgiver.. Og de sier at de ikke "gir meg" mer feriepenger enn Nav. Men jeg skjønner ikke det, for det er jo noe som spares opp fra min lønn... dvs ike noe gode arbeidsgiver kan gi? Hm...

 

Er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Høres merkelig ut det der.....

Trodde og at det er som du sier, men:

Vet iallefall at alle statlige og kommune ansatte får opptjent feriepenger av fjorårets utbetalte lønn!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg snakker om hva man får året etter det året man er i permisjon. Dvs 2011.

 

Det man har opptjent dette året (2009), vil man vel få sommeren 2010?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...