sillyfilly og Olivia Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Dere som har født før. Kan dere dele litt med oss førstegangs fødende om hvordan dere opplevde den? Og gjerne litt info om hvor lang tid osv. *Prøver å forberede seg mentalt*
♥♥ ? ♥♥ Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg kan godt fortelle deg om mine 4 fødsler, men jeg har bare 3 levende barn... Tror ikke du vil høre, og ikke la deg påvirke av alle skrekkhistorier du hører heller, husk at ingen fødsler er like ikke en gang dine egne vil det være. Men viss du vil vite mer om mine fødsler forteller jeg det gjerne.
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Enig med bm78.....det er nok ikke lurt å høre på andres historier nei... Ingen av mine var like..Og du vil få din egen opplevelse:-) Går så bra så:-)
_Amanda_ Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 Sillyfilly: Hvis du vil lese fødselshistorier kan du gå inn på forum for 3. trimester. Der er det masse av dem! Jeg er inne der hele tiden og leser. Synes det er både spennende og rørende å lese! Jeg gleder meg i grunn til min egen fødsel jeg. Stoler på at kroppen ordner opp, og hvis ikke så har jeg medisinsk hjelp å støtte meg på.
Brenda med 2 ute Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Det er ikke sikkert at alle veit om denne serien. www.nrk.no gå in på nett tv og programmer. Jordmødrene Der får du se... www.svt.se svt play barnmorskorna
mamma og my Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg endte opp med en fødsel som var helt annerledes enn det jeg hadde forberedt meg på; hadde tenkt at jeg kom til å få en lang fødsel med jevn progresjon, men i stedet gikk alt kjempefort! For uansett hvor mange fødselshistorier en leser, vil din fødsel være helt unik! Det viktigste er å vite ca hva som kommer til å skje, hvordan en kan kjenne at fødselen er i anmasj, og være forberedt på at det ikke nødvendigvis blir slik som en har forberedt seg på.
bittelill Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg likte også å forberede meg ved å lese fødselshistorier, og tror det er lurt og at jeg kommer til å gjøre det denne gangen også. Alle skrekkhistoriene forberedte meg på det verste, og jeg tror også dem kan gjøre en litt tryggere på hva helsepersonell gjør når noe går litt galt, slik at en forstår hva som skjer på sykhuset hvis informasjonen er dårlig også. Men om det er lurt eller ikke avhenger nok også litt av personen Selv hadde jeg en slik fødsel som ingen gidder å høre om, en veldig fin en. Den varte i 5,5 timer, jeg kom inn på sykehuset ved midnatt med 4 min mellom riene og 4-5 cm åpning. Da var jeg så heldig at jeg fikk badekar til smertelindring, og det passet meg utmerket!! Håper på å få det neste gang også. Overgangen fra 9 cm til full åpning og pressrier var helt forferdelig, men ellers føltes alt mye mer kontrollert og rolig enn jeg hadde forestilt meg. 02.20 ploppet en nydelig gutt ut, og han skrek før han var helt ute, og ble lagt rett opp på magen min morkaken kom lett ut og jeg måtte sy 3 sting. Var sår etterpå likevel, men glemmer aldri den fine atmosfæren både under fødselen og på sykehuset i dagene etterpå. Lykke til med din fødsel, det blir helt sikkert en spektakulær opplevelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå