Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Har UL idag, og min mann skal selvsagt være med. I den forbindelse er jeg nervøs for at det skal bli spørsmål om vekta mi, da jeg har et anstrengt forhold til den (jeg er endel tyngre "enn jeg ser ut"). Har ikke noe problem med dette hos lege/jordmor, for da er ikke mannen min med, men idag kjenner jeg at jeg er litt nervøs. Er det et tema på UL? (Og jeg vet at dette er en barnslig problemstilling, men altså viktig for meg.) På forhånd takk for svar
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Så det er ikke bare jeg som har det sånn ) Kjenner meg så igjen, veier også mer enn det ser ut som. Har vært på 3 ul, men har aldri blitt spurt om vekten.Så tror ikke det er vanlig. ) Ha en fin Ul.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Men vekta fra 1.kontroll står jo på helsekortet, og regner med det skal skrives på det etter UL? Håper bare det ikke blir noen kommentarer på denne. Gud, jeg er barnslig. Blæh. HI
Den Blå Engel Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 Vær glade for at det ikke er omvendt, da, at dere ser ut som om dere veier mindre enn dere gjør (Alle vet jo at muskler er tungt??) Kan ikke huske at vekt var noe tema på UL. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Er mange sykehus da så kan vel være forskjeller. Har lest her inne av og til om jenter som har vært på ultralyd og fått hele opplevelsen ødelagt av jordmor som forteller at de er overvektige og at det ikke er noe bra. (Ja, for det visste de vel ikke fra før? Man kunne nå tro at det var verre å være helsepersonell og idiot, men nok om det). Sykehus er travle plasser så lite trolig at de gidder å veie deg, de er ute etter å fastsette termin din. Ellers er vektmåling et verktøy for å følge med på helsa de. Legger du raskt på deg kan det være tegn på at kroppen binder vann som kan skyldes feks svangerskapsforgiftning eller annen styggedom. Går nok bra dette, de er nok mer opptatt av å forklare barnefaren at de grå skyggenene på skjemern er den kjekke arvingen hans. Kos dere på ultralyd, arti å se knøttet "live"!
Den Blå Engel Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Mente jo selvsagt "mer enn dere gjør"! :/
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Nr 1: du ser nok like stor ut som du er Nr 2: grow up!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Anonym 13:26 Ikke alle ser like store ut som de veier, har fått mange overaskelser. F.eks. ei venninne jeg har som jeg trodde veide rundt 70-75 veier ca.85..en kollega og jeg prater vekt , hu trodde jeg veide rundt 63-65 jeg veide da 73...jeg trodde hun veide 70 hun veide 80...så er ikke så lett det der.... kanskje det er du som skal skjerpe deg og ha litt fakta før du skriver noe, kjente jeg ble ganske irritert på det du skrev.....
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #9 Skrevet 21. oktober 2009 Selvsagt kan man se annereldes ut det vekta viser. En venninne av meg veier 65 kilo. Jeg veier 70 kg. Vi er like høye. Klærne er større på meg enn på henne. Fra topp til tå. Jeg ble veid på ul under første graviditet. Ikke under andre. Vet ikke om det var fordi ul i første graviditet var første gang jeg var til jordmor, mens under andre graviditet hadde jeg vært til en undersøkelese i forkant.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #10 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg ble veid hos legen, men ikke på ul
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #11 Skrevet 21. oktober 2009 Og når skal dere kaklehøns lære dere at 9 av 10 innen helsesektoren egntlig driter i om dere forkorter livet deres i bøtter og spann pga overvekt, men bryr seg om vekta deres for at svangerskapet deres skal foregå mest mulig knirkefritt slik at dere slipper å ende opp med f eks svangerskapsforgitning i uke noen og tyve og påføre samfunnet en hel haug med unødvendige utgifter?? Og en liten bagatell til; Akutt vektøkning kan indikere til dels alvorlige sykdommer i svangerskapet! Men, det driter dere vel i, så lenge dere "slipper" å si vekta?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #12 Skrevet 21. oktober 2009 Det var vel ikke akkurat det som var spørsmålet her var det vel?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #13 Skrevet 21. oktober 2009 Man går jo gjerne på alle kontroller alene utenom ul, så er vel ikke akutt livstruende for hverken mor eller barn om man slipper å bli veid den ene gangen.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #14 Skrevet 21. oktober 2009 kanskje en idè å lese innlegget før du skriver noe, anonym 14.19. Problemet er ikke å bli veid hos jordmor\lege ( der vi er på svangerskapsundersøkelse vettu,) Men at det skal komme opp under UL timen, så mannen hører det. Noen ting har man lyst til å ha for seg selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå