Gå til innhold

Noen har som har unger som nesten ikke sover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarer dere det? Snuppa sover bare mindre og mindre på nattan, hun er foresten 4 måneder. Hun våkner og vil ikke sove igjen og vil bare spise en av gangene hun er våken. Når hun først sovner så våkner hun etter en time.

Jeg skal liksom prøve og trene på spenst om morningen, men for og komme meg til spenst må jeg kjøre en halv time og med så lite søvn så tør jeg ikke gjøre det for jeg bli så trøtt når jeg kjører. Men orker jo nesten ikke noe annet heller... er helt tappa for energi og lysten på og gjøre noe.

Tar dere no vitaminer eller noe?

Følers ut som om jeg bare går rundt her som en robot og gjør ting av vane, har kort lunte og er så sur og grinete. Og det er ikke likt meg, jeg pleier ikke og være slik og syntes dette er veldig slitsomt.

Noen med råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det motsatt vei fra deg, gutten sover forholdsvis godt om natten (ca. 6 timer i strekk), men har aldri vært en stor sover på dagtid. Ganske slitsomt det også, man får aldri hentet seg inn skikkelig, og når han endelig legger seg om kvelden ligger det en haug med ting som må gjøres.

Min dag ser sånn ut:

05.00-07.00 (stort sett 05.00): stå opp.

fra ca. 10 til 11: han tar dagens lengste lur. Jeg dusjer, rydder, og når det er tid igjen, søker jeg jobb.

fra ca. 14.00: han begynner å bli gretten og overtrøtt. Litt tilfeldig om han sover eller ikke, og sover han, er det sjeldent mer enn 30 minutter.

fra ca. 17.00: far kommer hjem!!!! og godt er det, for det er like før jeg henger meg selv.

17.30: far gir grøt, tar seg av kveldsstellet og legger poden etter at jeg har ammet. Imens rydder jeg slagmarken etter dagen, lager vår middag og lager mat til gutten som jeg fryser.

19.30: Vi spiser middag når gutten sover søtt. Deretter er det tid for mer husarbeid, bretting av tøy, jobb søking, osv...

23.30: kollapser i sengen etter å ha gitt MME og skiftet bleie på gullet.

Trene spenst eller noe som helst er utelukket for meg og mannen, her råder det full unntakstilstand siden februar. Og gutten er ikke særlig vanskelig, jeg får skikkelig dårlig samvittighet i forhold til mødre som har slitsomme unger og rekker å trene. :(

Kaffe er min beste venn.

Skrevet

Hun sover en halvtime her od der på dagen men ikke lenger, men hun er blid og fornøyd så det er jo bra.

skulle vært funnet opp en energi pille.

Skrevet

Gutten min har styra om natta siden han var ca 5 mnd. Våkner og er våken opptil 2 timer så og si hver natt. Han er straks 9 1/2 mnd.

Her har det vel gått så langt at jeg på en måte har vent meg til å få lite søvn. Men med det resultat at jeg så og si ikke fungerer. Har ikke energi, tidvis dårlig humør, elendig hukommelse. Det lille jeg har av overskudd brukes på gutten min. Er veldig glad jeg ikke har noen jobb jeg skal tilbake i, for det hadde ikke gått.

Får jeg sove sammenhengende i 3-4 timer føler jeg faktisk at jeg blir mer opplagt dagen etterpå. Koffein er også alfa og omega, tidlig på dag går det innpå noen kopper.

Jeg har imidlertid ikke som mål å være mest mulig sosial, eller planer om å gjøre ditt og datt, jeg tar en dag av gangen, og det meste gjøres på innfall alt etter hva jeg føler jeg har lyst og ork til. Jeg har innfunnet meg med at det er sånn det er å ha baby, og aksepterer at vi har vært litt uheldige som har fått en baby som ikke liker å sove. Så får jeg heller ta igjen det "tapte" en annen gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...