Gå til innhold

Er det svineinfluensa jeg har hatt/har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i Oslo en tur sist helg. Da jeg kom hjem var lillejenta mi på 11 mnd syk. Samboeren hadde sagt hun var pusk og dårlig, men han trodde det hadde med tennene å gjøre. Hun hadde 39 i feber, snørret, tørrhostet og ville ingenting. Bare gråt. Hun ble etterhvert bedre, og mens hun kom seg, merket jeg at jeg var sår i halsen. Dette var da 2 dager senere-

Tenkte ikke noe mer over det, før jeg plutselig satt og skalv i et oppvarmet rom, frøs og hutret.

Ble dårligere og dårligere helt til jeg hadde 40 i feber, fantaserte om de rareste ting og var så sår at jeg ikke kunne spise noe. Snørret som en gal og tørrhoste fra helvete.

Gubben endte opp med megasår hals, men ingen feber eller andre plager bortsett fra litt snørr.

Saken er at jeg nå er blitt ganske så redd. Det er først i dag jeg føler meg noenlunde i form. Jenta mi hoster ennå, og det gjør jeg også.

Er det noen som har hatt svineinfluensa? Kan det være dette? Hva om det ikke er det og vi blir syke igjen? Vil imunforsvaret holde da?

Jeg er livredd! Legene gir ingen trøst,da vi ikke engang fikk komme til sjekk pga smittefare. Ingenting. Jeg er bare så redd nå. Kan det evt. komme tilbake? Og burde jeg vaksinere oss? Har hørt så mye rart om den vaksinen.

Hilsen en mor som kanskje er litt paranoid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro du er i overkant hysterisk her, dere e vel på bedringens vei. Eller?

Da er det jo ingen fare for dødsfall hvis det er det du lurer på... Svineinfluensa er ikke svartedauden, heller ikke verken pest eller kolera, og vi lever i 2009...

Skrevet

Takk for svar! Er nok ganske hysterisk ja. Mamma-nervene i høyspenn!

Det er vel egentlig det jeg tenker. At vi må holde oss i live alle mann. Men du har rett. Vi lever jo i 2009, og det er ingen pest vi har. Ble bare ganske skremt da jeg hørte på radioen i går at sykdommen er farligere for friske enn først antatt.

HI

Skrevet

Hvis dere har hatt svineinfluensaen, og er i ferd med å bli bra, burde du egentlig være glad. Ferdig med den, immunisert, og dere kom dere helberget gjennom :)

Skrevet

Dere er jo på bedringens vei så hvorfor være livredd? Ta det med ro og bruk heller kreftene på å bli frisk

Skrevet

Du har ikke hatt svineinfluensa.

Influensasymptomer: Forkjølelsessymptomer

Høy feber (ofte langvarig 3-5 dager) Kan få feber

Kan få vondt i halsen Kan få vomdt i halsen

Hoste Hoste

IKKE SNØRR MASSE SNØRR

Vondt i hele kroppen

Mye av de samme symptomene for forkjølelse og influensa, men siden du sier du hadde masse snørr, så tror jeg ikke du har hatt influensa.

Her i huset har vi hatt influensa. Feber i 1-2 uker, litt halsvondt, hovne lymfekjertler, sinnsyk hoste, masse vondt i kroppen, følelse av å være totalt utslitt og "ferdig" og totalt fravær av snørr.

Vi ble ikke testet for svineinfluensa, men legen var ganske sikker på at det var det vi hadde. Det var ihvertfall influensa!

Skrevet

Øsj, ble ikke helt som planlagt. Prøver på nytt

Influensasymptomer:

Høy feber (ofte langvarig 3-5 dager)

Kan få vondt i halsen

Hoste

IKKE SNØRR

Vondt i hele kroppen

Forkjølelsessymptomer:

Kan få feber

Kan få vondt i halsen

Hoste

MASSE SNØRR

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...