Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 er nok hormoner som koker i topplokket... MEN!!!!!! har slitt med ekstrem kvalme siden jeg ble gravid ( uke 15+6 i dag), kaster opp flere ganger daglig, er totalt utslitt og gått ned 16,5 kg... samboen blir sint/irritert når jeg sier jeg ikke klarer å være med på butikken pga svimmelhet.. og blir nesten sint om jeg ikke har tatt oppvask/ husvask mens han har vært på jobb... skulle jo ønske jeg klarte å gjøre disse tingene, men pga kvalmen ol. har jeg rett og slatt ikke krefter til stort :-/ bare det å ta en mindre oppvask kan ta meg en hel dag.. klarer så vidt å sove på nettene nå, siden kvalmen er verst når jeg ligger.. prøver å sove i sittende stilling, men har ryggskade som hindrer dette i det lengre løp.. har jo prøvd å prate med samboeren min om dette, forklare han hvordan kroppen er svekket for tiden, men det virker som om dette går han hus forbi :-/ jeg elsker samboeren min, og det at vi venter barn sammen er en av de største lykkene jeg kunne hatt.. og før graviditeten var han ikke slik, han var forståelsesfull og hjelpsom... ut fra det jeg skriver... er det virkerlig han som endrer seg? eller er det jeg som bare er gravid og sytete? føler at jeg behandler han feil, siden han jobber hele dagen og må lage maten (siden jeg ikke klarer matlukt) og han gjør en del husvask.. men føler også at han ikke forstår hvor vanskerlig svangerskapet er for meg, enda både jeg og legen har tatt det opp med han...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Du er jo veldig sytete da. Hvorfor gidde å få barn når du vet du har rygg problemer og visste på forhånd at dette kunne bli et problem. Er jo ren dumskap.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 graviditeten var ikke planlagt, gikk på p piller, men av en eller annen grunn ble jeg da gravid.. siden ingen av oss kunne godta abort bestemte vi oss for å beholde.. har trent ryggmusklaturene siden jeg fikk skaden, men værskiftet gir smerter uansett.. driver fortsatt trening av ryggen og håper det kan hjelpe.. svaret jeg er ute etter er nok enklere enn min egen dumskap.. lurer på om jeg virkerlig er urimlig når jeg ber han delta i husvasken ol.. eller om det er slik jeg ser det selv om dagen; at han ikke tar sin del..
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 så alle som har ryggproblemer skal ikke få barn, er det det du sier ? hallo, det går jo ann å være litt medfølende da, har du aldri vert gravid å få tt kjenne prøvelsene å plagene som følger med? det kan faktisk være utrolig slitsomt, selv om etter fødeselen så er det meste bedre.. så svar til deg som er gravid, jeg synes du skal ta ham med til legen din jeg, på en kontroll, evt jordmor, la ham få høre av hesepersonell hvordan det kan være å ver grravid, så kansje han får opp øyenene og tenker seg litt om, blir litt mer fintfølende og hjelper deg litt mer og støtter deg i denne vanskelige tiden, trøst deg med at det blir som regel bedre i 2 trimester... og for noen så er det ganske enkelt litt vanskelig å sette seg inn i den andres situasjon, spesielt for mannfolk vil jeg tro... men ikke gi opp, det vil bli bedre, men forsøk å jobbe litt med det, det er hans ansvar og, viktig at mor har det bra under graviditeten, og der kan han hjelpe til , iallefall av og til, lykke til !
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 tusen takk for et svar som faktisk kan hjelpe meg! pratet med samboeren når han kom hjem i går, så han blir med til jordmora i morgen :-) er i uke 16 nå, i går var ikke ryggen så ille, så jeg tok litt enklere husvask, men siden det er første smertefrie dag på noen uker nå, valgte jeg å ta det med ro.. ble hvertfall husfred i går :-) var noe skeptisk til om det var jeg som var sytete, eller om det var han som var "problemet".. er jo ikke egentlig et problem sånn sett, tror det er mer en missforståelse... men håper vi får pratet ut om det med jordmoren i morgen da :-)
Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 du er ikke lite frekk! kommer her og sier at de som har ryggproblemer ikke burde få barn!!! og ikke minst, signerer du som anonym, for feig til å faktisk stå for egene ord kaller man det.. hun trengte et råd, ikke noen som kommer med slik oppførsel! til "toppskriver": synes det er herlig du prøver å bære frem barnet jeg, er ikke mye egoistisk når du sitter med smerter og likevel biter tennene sammen for et banrs skyld.. (er gravid selv så blir nesten litt rørt nå jeg) er bra du tar med deg samboeren til jordmor.. er moro, jeg skal også til jordmor i morgen (er også i uke 16, startet på den i dag).. tro meg, er verdt å ha med samboeren til kontroller :-) samboeren min har vært med på alt så langt: bekreftelsen av graviditeten, tidlig UL og lege kontroll, i morgen skal vi til jordmor og høre etter hjerte slag.. sliter selv med lettere ryggplager, men kan ikke si (ut fra det du skriver) at jeg har slike smerter som du har... er bra om du ikke anstrenger deg for mye, du har jo en kropp som jobber 24/7 :-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 takk for svaret dtd88 :-) moro at vi er nesten like langt på vei, jeg er 16+4 i dag.. oi, samboeren din deltar på alt han da.. er ikke noen ille kar det tror jeg :-) min må jeg vel dra etter håret om han skal være med (og jada, likevel ville han så gjerne bli pappa).. får infoermere dere når vi har vært hos jordmor i morgen.. håper det kan hjelpe, for vet ikke helt hvor mye jeg skal klare fremover, har all husvask ol. samtidig som jeg sliter med ryggen.. skal høre med jordmor i morgen om det kanskje kan være noe masjase eller noe som kan funke på ryggen..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #8 Skrevet 24. oktober 2009 Til første anonym som svarte på innlegget her...du kødder?! ...jeg blir daglig skremt over hvor mange spesielle folk som er ute å går ass... til du skjønne frk som er litt oppgitt over fyren din om dagen...me to...samme problem som deg,er ikke like dårlig,men har en like tragisk mann..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå