moota m storebror&lillebror Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Lillebror på 2 år har hatt vondt i ørene i 1 uke nå. Fikk dråper på torsdag da trommehinna sprakk på ene siden. Idag var jeg hos legen igjen og fikk penicillin for det andre. Det har gått rimelig greit hele dagen. Han har sutret, men spist godt og smilt innimellom. La han i 19 tiden og han sovnet greit. Var oppe igjen ca 20 - 20.30. Nå er han oppe igjen, men nå bare gråter han. Har gitt nesespray og paracet. Hjelper det mot smertene?
Libido- Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Nei, men det blir mer trykk i øret når man ligger. Derfor er det greit med en høy pute, eller en pute ekstra. Varm (lunken) melk eller olje i ørene lindrer.
solita 06 Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Har en med øreverk her og, stakkars små. Det blir større trykk i mellomøret når en ligger enn når en er oppe og går/sitter. Jeg har hevet fotenden på senga enda mer enn jeg pleier, men hjelper lite når gutten min sover på magen og krøller seg sammen med rompa i været fordi han plages.... I går måtte jeg til slutt ha han sittende sovende på fanget en stund til det roet seg, etter en runde paracet og nesespray. Det hjelper mot smertene, men tar vel bare toppen når det står på som værst.. Har aldri hørt gutten min gråte så fortvilt noen gang før. God bedring!
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Med nylig egenerfaring i egen ørebetennelse, kan jeg ikke annet enn si JA. Jeg hadde styggvondt om dagene, men det var ingenting i mot den smerten jeg våknet av på natta. At ikke den trommehinna sprakk er et under, for det gjorde så vondt at jeg greide ikke engang selv å hente meg smertestillende. Lå bare og vred meg i smerte, det var helt ille. På dagtid var det ikke verre enn at jeg greide å fungere tilnærmet normalt selv uten smertestillende - så lenge jeg ikke bøyde meg framover. Ser samme mønster på lillesnupp også; hun kan fungere fint om dagene, men våkner alltid etter noen timer og er ilsk. Da er trikset paracet, og så å ligge halvveis oppreist i fanget en stund for å lette trykket mens paraceten virker. Paracet har pleid å ta smertene greit her i alle fall, men det er ikke alltid hun får full effekt av stikkpillene før etter 45-60 min, faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå