Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg vurderer dette, men samtidig er det fristende å komme seg ut i arbeidslivet (selv om stipendiatet også er en jobb).Trives dere som stipendiat, og hva ligger dere på i lønn? Jeg begynner på 330 000, men det er årlig økning da frem til doktorgraden er avlagt om fire år. Prøver å sammenligne lønnen med evt. andre jobber, og var derfor interessert i å høre hva dere andre tjener som stipendiat. Har en master i markedsføring ved UIT.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Hadde glatt slått til jeg Er jo ikke så verst penger det da, mener jeg. Har ikke erfaring selv, desverre :S
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Hehe, nei, det er jo ikke det:) Men er litt redd at det egentlig er tanken på å gå ut i arbeidslivet som skremmer meg, og at jeg egentlig ikke vil forske..Det blir rart å slutte og studere, om du skjønner. (Selv om jeg da både skal undervise og skrive artikler) Og da føler jeg at det blir litt "feil" å ta doktorgrad. Må jo begynne å jobbe ute en eller annen gang, hehe. Eller så ender jeg vel opp som professor, og blir aldri ferdig med å studere:P
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Master i markedsføring fra UiT.. Ja, det var jammen en "tung" tittel......
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Lol doktorgrad i markedsføring? Er det ikke det de kaller "mikke mus-forskning"? ;-)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Kalles for det, tung tittel eller ikke. Man begynner på bachelor i økonomi og ledelse, og går videre på master i økonomi og ledelse, med fordypning i markedsføring. Noe mer?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg blir litt sånn spkvalm av akademisk åndssnobberi.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #8 Skrevet 20. oktober 2009 Hehe, jo, skjønner vel hva du mener. Avslutter en utdanning dette semesteret jeg og er allerede i gang med en ny... Men jeg ville gjerne ha forsket dersom muligheten byr seg etter hvert! Hmmmm. Får håpe det er noen som har mer erfaring enn meg som svarer, ellers får du vel bare finne ut av det selv
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Du har skikkelig peiling, skjønner jeg, anonym 22:52. Hørt om at de oppretter stipendiat-stillinger ved behov? Og at det da kan rette seg mot markedsføring? Og TROR du virkelig at doktorgradsavhandlingen min kommer til å hete "markedsføring"?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #11 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg blir småkvalm av frekke og uhøflige jenter.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #12 Skrevet 20. oktober 2009 Hvis du ikke er så ivrig på å forske... Hvorfor søkte du da, da? Har ingen egen erfaring med stipendiat, men har familiemedlemmer som er i gang med sine doktorgrader (og samboeren min begynte nå, såvidt, i høst) Det jeg har forstått er at det er knallhardt arbeid, psyisk stressende, og man kan fort komme til å jobbe 50 timer i uka. (Selvfølgelig uten overtidsbetaling.) Tror det derfor hjelper mye å være motivert, for det... Fordelene er at det er jo litt prestisje i å ha tatt en, og du vil nok stille sterkere på arbeidsmarkedet og vil kunne stille krav om en høyere lønn om du har fullført en doktorgrad. Og hvordan er det private arbeidsmarkedet nå, i disse krisetider? Kan jo hende det er et godt valg, akkurat nå. Stipendiater er vel ellers ganske vanskelige å få, mange arbeider jo i årevis med å få innvilget en slik søknad, så jeg ville nok tenkt meg om to ganger før jeg avslo et slikt tilbud...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #13 Skrevet 20. oktober 2009 Skriver doktorgrad selv, men innenfor et noe tyngre felt enn markedsføring. Det varierer hvordan stipendiatstillinger opprettes. Noen er egenfinansierte, noen er finansierte gjennom Forskningsrådet og det er også andre muligheter.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #14 Skrevet 20. oktober 2009 Anonym 23:10 her. Min samboer sier forresten at han får rundt 370 000 i året. (Ved UiB) Trodde en slik sats var satt, jeg...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #15 Skrevet 20. oktober 2009 Mitt blir finansiert gjennom forkningsrådet, og jeg har blitt spurt om å skrive en. Har derimot ikke takket ja enda. Men takk for svar, dere som svarte.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #16 Skrevet 20. oktober 2009 Anonym 23:10 her. Ok, da så. Du har jo kanskje enda litt tid til å tenke på det?? Kan som sagt være et godt valg, om det er vanskelig å finne en annen jobb i det private markedet for tida... Godt valg!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #17 Skrevet 20. oktober 2009 Tror neppe man trenger å jobbe 50 timer i uka med en Phd i markedsføring...
erteposen + 4 Skrevet 20. oktober 2009 #18 Skrevet 20. oktober 2009 Det er startlønnen på uib også. Ikke spesielt god.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #19 Skrevet 20. oktober 2009 Fælt så nedlatende vi var i tonen her da:)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #20 Skrevet 20. oktober 2009 jeg har heller ingen erfaring, men ville absolutt ikke spurt her inne om noe som har med penger å yrker å gjøre. her får man nemlig kun sure kommentarer uansett hva man spør om. misunnelse er en stygg ting, du/dere anonyme lenger opp. ærlig talt, hvorfor gikk du inn på dette innlegget hvis du ikke syns noe om akademikere? det står jo ganske klart i overskriften hva det handler om. kun for å spre dårlig stemning og latterligjøre? tenkte meg det.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2009 #21 Skrevet 21. oktober 2009 Dette finner jeg om lønn på utdanning.no: "Lønnsnivået for stipendiater kan variere avhengig av ansiennitet og etterspørsel. Stipendiater lønnes etter lønnsramme 20, og minimums årslønnen er 341 800 kroner. Kilde: Statens personalhåndbok 2008."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå