Gå til innhold

hvordan sjekker man hevelser?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

ødemer/vann i kroppen????? når man trykker/klemmer på leggene så........????

føle me oppblås i ansikte.leggene virke litt oppblåst og litt i fingrene kansje......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har veldig mye ødemer/vann i kroppen skal det vel komme et sånt søkk inn i huden, at når du trykker inn rundt leggene for eksempel så det blir sånn hvitt og så går huden sakte ut igjen, hvis du skjønner ? :P

Blei litt rart skrivd det der. Hehe

Skrevet

Ja det var slik de sjekket meg da jeg lå på sykehus med preeklampsi sist. Jordmødrene tok tak i leggen, trykket hardt inn med tommelen midt på skinnleggen - eller litt under, rett over anklen - og så hvordan huden trakk seg inn igjen. Det ble søkk i leggen da jeg hadde ødem og det trakk seg saaaakte ut igjen.

Jeg målte også med målbånd rundt leggen da jeg kjente at jeg begynte å hovne opp, og var over 3 cm større når jeg hadde 1-2 i ødem i forhold det jeg hadde til vanlig. (men hva som er mye og lite her er jo selvsagt individuelt)

Skrevet

Du ser merkene etter sokkene og hendene blir "trange" eller man får ikke knytt de skikkelig som en knyttneve.

Skrevet

takke for alle svar :)

lurer på om ødemene/hevelsene/vann i kroppen har meldt seg sjø......noe de så smått har jort.... huff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...