Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er prinsessa mi født! Ble født 2 dager før termin. Riene kom i gang etter litt sex natt til i går, så her fungerte det virkelig! Bare 5-10 min etter sex kom riene i gang, men de var såpass lette at jeg fikk sovet flere timer natt til i går. Om morgenen bar det rett i badekar for å slappe litt av. Herlig! Etterhvert kom jeg meg opp derfra og lå på sofaen og pustet meg gjennom riene. Ennå syntes jeg de gjorde lite vondt, men vi ringte sykhuset for å høre litt alikevel. Da var det ca 5 min mellom riene og de varte ca 50 sekunder. Rundt 12-13 reiste vi ned på sykhuset for en sjekk, fosterlyd var fin og jeg hadde 2 cm åpning, men var veldig moden som jordmor sa. Ho strakk og tøyde litt, så åpningen ble 3 cm. For å kanskje kunne spare meg for noen timer, som hun sa. Vi reiste så hjem igjen. Og da gikk det fort. Riene ble fort hardere og tettere. Lå litt i badekar igjen. GODT! Men så ble det nok, slappet av litt på sofaen igjen, men når riene kom med 2-3 min mellomrom og varte ca 1 min, da reiste vi ned på sykhuset igjen. Klokken var 16.45 da vi kom inn på fødestuen, jeg hadde da 5 cm åpning og hoppet rett i badekar. Der lå jeg ca en time. Kom opp av badekar og jordmor målte etterhvert åpningen til 7 cm. Jeg så da for meg ennå mange timer med rier.. Fikk lystgass for å døyve smærtene litt, men det varte ikke mange riene før jeg fikk pressetrang. Jeg kunne ikke skjønne dette.. Terror var det å få høre at jeg måtte holde tilbake. Så gikk plutselig vannet mitt og når hun sjekket igjen var åpningen 10 cm og jeg kunne begynne å presse. 3 pressrier og hun var ute! Hærlig!!

Fødselen gikk mye fortere enn forventet. Det var syyyykt vondt de siste 2 timene før hun kom, men alt i alt en flott fødsel!

Velskapt og nydelig er vår prinsesse Nora. 3910 g og 50 cm.

Og nøyaktig et døgn etter fødselen er vi hjemme igjen. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer sååå masse med prinsessen (med det vakre navnet må jeg få si :) Her hagler det på med fødsler ser jeg. Høres ut som en drøm av en fødsel, til tross for smertene mot slutten ja. Kos dere masse masse og nyt verden :) Takk for at du delte historien din! Og gratulerer igjen :)

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille jenta! Nydelig navn ja:)

Kos dere masse!

Skrevet

Det var en flott fødsel! Takk for at du deler den med oss. Gratulerer så mye med den lille prinsessa di. Ha en fantastisk tid fremover med den lille og familien :0)

Skrevet

Gratulerer så mye! Hørtes ut som en fin fødsel! Jeg går også rundt og venter på Nora'n min. :0) Har termin på søndag. Spennende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...