Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Han er veldig dårlig, ligger for det meste stille og er slapp. Veldig hoven i magen, ser gravid ut. Kraftig vektnedgang i det siste. Skal til utredning iløpet av noen dager. Tenker kreft med en gang jeg da....Er sååå bekymret.Han er ikke så gammel heller.Får bare håpe at legene kan finne ut av det, heldigvis stort sykehus her vi bor.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Vil ikke skremme deg nå, men det er det første jeg tenker også.. Hadde en stebestefar som døde pga kreft i hele magen. Han ble akkurat sånn som du beskriver pappa´n din. Krysser fingrene for at det ikke er det da!!
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Er nok på en måte innforstått med at dette er kreft, men må jo bare ha håpet så lenge. Er bare dritredd at han dør fra oss på noen uker. Ser jo ut som en kreftpasient allerede.Og det har jammen kommet fort:(
cherry coke Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Nei, Christina da! det der var vel unødvendig? HI; aner ikke hva det kan være, men det kan like gjerne være noe helt uskyldig. Godt at han får kommet seg til legen slik at dere får vite snart hva det er. Lykke til! dette går sikkert bra=)
It's all about me Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Dårlig form, slapp og trøtt, vektnedgang og stooor oppblåst mage er vanlige symptomer på cøliaki også. Så det trenger ikke være noe farlig. Vil dere ha en liten pekepinne finnes det hjemmetester for dette på apoteket.
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Tenke,tenke posivt. Jeg blir fort negativ. Men han ser virkelig syk ut.Masse symptomer på bare noen dager. Huffameg, måtte bare dele det med noen, har ingen å snakke med det om akkurat nå
It's all about me Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 For å gjøre en lang historie kort: Jeg har en gutt med cøliaki. Da sykdommen først begynte å vise seg gikk alt kjempefort. I løpet av en mnd gikk han fra en sunn og frisk gutt med kjøtt på beina, til et stille skjellet med bare skinn på beina. Endte med innleggelse og etterhvert sondenæring siden kroppen hadde gitt opp fullstendig. Ved en permisjon fra sykehuset gikk vi tur i byen og ALLE glante medlidende. Skjønte raskt hvorfor. Mens vi så en gutt som endelig skulle bli frisk, så alle en gutt som så dødssyk ut, var som å se en kreftsyk som hadde kort tid igjen. At han hadde barbert hode og sonde i nesa gjorde ikke dette bedre. Cøliaki kan komme smyggende og plutselig si pang. Kroppen tar da ikke opp næring og all reserve forsvinner fort. I tilegg er glutenen som gift og en føler seg superdårlig. Sier ikke at det er det, men det er fult mulig. I slike situasjoner sere er i nå er det best å tenke seg det beste, men forbrede seg det verste. Begge mine foreldre døde av kreft, så jeg har vært akkurat der. Lykke til begge to )
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #8 Skrevet 20. oktober 2009 Takk for beroligende ord, dette kan jo sef være "bagateller" om han bare finner ut hva det er. Så trist med foreldrene dine:( Håper du klarer deg bra til tross for det du har opplevd, og flott at gutten din ble frisk.
It's all about me Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Takk. Går bra med meg ) Man kjøp en selvtest eller bes om test for cøliaki når han er hos legen. Mange leger tenker ikke cøliaki hvis det ikke er langvarig diare inne i bildet også. Hadde de testet det tidligere hadde ikke min gutt blitt så syk.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 20. oktober 2009 #10 Skrevet 20. oktober 2009 Hva da?? Hun sa det jo selv, og da sa jeg bare at det er det jeg tenker også.. Hadde ikke skrevet at jeg trodde noe sånt hvis hun ikke hadde tenkt det selv. Ville ikke satt slike ideer inni hodet hennes da, men det hadde hun jo fra før av. Var da ikke slem på noen måte her! Jeg er en omorgsperson som virkelig føler med alle som blir syke i familien sin.. Jeg har mistet alt for mange, uten å gå mer inn på det.. Han jeg beskrev her hørtes akkurat ut som det der, men for all del kan det jo være noe helt annet. Skrev også at jeg håper og krysser fingrene for at det IKKE er så ille!!
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #11 Skrevet 20. oktober 2009 Slapp av . Ønsker ingen krangletråd ut av dette:)
cherry coke Skrevet 20. oktober 2009 #12 Skrevet 20. oktober 2009 Stiller ingen spm ved at du er en omsorgspersom eller ei, men syntes at det var litt ufit mtp at hun er så bekymret som hun er. Og til deg Frokostquiz; du har gjennomgått mye! Jeg synes du virker utrolig sterk, og jeg håper det går bra med sønnen din=)
It's all about me Skrevet 20. oktober 2009 #13 Skrevet 20. oktober 2009 Takk takk cherry coke. Det har vært mye i løpet av bare 4 år, så har fremdeles noen tunge stunder. Men generelt må jeg bare se fremover og tenke at de følger barnebarna sine fra et annet sted. At de er så snille tror jeg kommer av at mamma står bak dem og gir dem sin styrke uten at vi kan se det )
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #14 Skrevet 20. oktober 2009 Må bare si at bestefaren min fikk det samme for godt over 10år siden. Han var inn og ut av sykehuset. Magen bulte skikkelig ut og vokste som om han var gravid i 3.tri. Jeg husker ikke hva det viste seg å være, jeg var ikke så gammel den gangen. Men det var ikke noe alvorlig! I dag er han 85år og triller rundt i rullestolen sin på eldrehjemmet Bortsett fra typiske "eldreplager" er han i fin form!
cherry coke Skrevet 20. oktober 2009 #15 Skrevet 20. oktober 2009 Ja=) Det er sikkert godt å tenke på!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 20. oktober 2009 #16 Skrevet 20. oktober 2009 elidamamma : jeg håper virkelig det er noe annet med pappaen din, var ikke meningen å på noen måte gjøre deg mer bekymret, selv om jeg forsto det som at du allerede er så bekymret som du kan bli siden du var inne på tanker om kreft. Kan jo være noe annet, som noen andre nevner her. Godt råd det å tenke det beste og være forberedt på det værste! Det har jeg lært meg!! Håper dere finner ut av det snart da! Har han vært jevnlig til lege de siste årene, eller er han litt dårlig på det som mange andre mannfolk? Det er noe med å få de til å gå til noen sjekker, da oppdager de jo alt så mye tidligere.. Samme hva det måtte være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå