Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Meglers provisjon og utlegg betales av selger. Beløpet forfaller til betaling ved kontraktens underskrift. Kjøper og selger gir megler fullmakt til å heve beløpet av den første innbetalingen fra kjøper. Jeg kan ikke forstå norske skrevet regler.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Før selger av huset får pengene fra salget, så har megler rett til å trekke sin provisjon og utgifter ellers fra første innbetalingen kjøper gjør etter at kontrakten om salget er underskrevet:)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Enda enklere; Megler selge hus Megler få penge først.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Takk for svar, men jeg kjenner ikke hvem som skal betale til megler? Jeg er kjøperen og dermed skal jeg ikke betale noe til megler, ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Når du er kjøper, så har ikke du med dette å gjøre:) Det er selger som merker at summen er litt mindre, fordi mekleren tar sin del først fra det du betaler inn:)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Megler selge hus Megler få penge først av SELGER. Kjøper betaler bud pluss tinglysning
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Denne teksten gir megleren fullmakt til SELV å trekke disse pengene, så i praksis så skal hverken kjøper eller selger betale til megleren.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #8 Skrevet 20. oktober 2009 Takk for svar alle sammen, dere er så snille. Er kjempe glad fordi jeg bor i Norge sammen med så snille mennesker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå