Gå til innhold

Noen flere som har fått denne opplysningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det nye nå er at et svangerskap varer 40 uker og 3 dager. Det ble jeg opplyst om av jordmor for en stund siden, men tror ikke det er alle som har fått det med seg, og heller ikke alle sykehus som har begynt å forholde seg til det. Så min termindato er på 40+3. Flere som har fått opplysninger om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hørt noe om det, nei. Men er igrunn ikke så nøye, termindatoen indikerer jo bare gjennomsnittlig svangerskapslengde.

Skrevet

Jeg har vel hørt 40+2 fra før... Så ikke største forskjellen for meg :)

Skrevet

D stemmer, har fått høre 40+3 jeg å:):):):):)

Skrevet

Får ikke det helt til å stemme... Jeg har jo termin en onsdag, og det er jo dagen i uka da jeg er 40+2

Skrevet

Oooops, når jeg leser det jeg skrev her høres jeg veldig bitchy ut, var ikke ment sånn altså;)

Skrevet

Det er ikke store forskjellen nei :)

Det er vel ikke alle som begynt å følge de nye prosedyrene enda, sikkert derfor. Så det er vel litt forskjellig. Det er jo uansett bare 1 dag det er snakk om, men rart å se at ikke alle sykehus og jordmødre følger de samme "rammene".

Skrevet

Har hørt 40+2 tidligere. Men når jeg tenker på det, så har jeg ikke fått dette til å stemme. Fordi jeg har termin på fredag 13.november, å nå på onsdagen da jeg var på kontroll, så sa legen at jeg var 36+1, så da vil jeg jo vært 40+3 på termindatoen min.

Skrevet

Min UL-termin er også på 40+3 dager.

Skrevet

Jeg har hele tiden trodd at jeg var x+1 på mandager (er det alt helsepersonell har sagt til meg, både sykesøstre, jm og lege), mens da jeg var på UL for vekstestimering sist mandag var jeg plutselig 34+2, og ikke 34+1 som jeg trodde. Ikke store forskjellen nei, men stusset litt på dette. Kanskje det har samme årsak som det blir nevnt her)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...