Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Dere som er alene.. Hvor mye får dere eller betaler i bidrag fra den andre foreldern??
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Ingenting. Får minstebidrag gjennom NAV og han opparbeider seg gjeld til NAV
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 hvor mye får du da? hva er minstebidraget på?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg får 3700 for to barn som er i en alder hvor de trenger barnetilsyn (har innvirkning på bidraget om mor betaler for barnehage/sfo).
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 ok..takk. jeg får inn 3000 for 2 barn som går i barnehage. pappan mener dette er for mye og sier nav har sagt det til han. er det løgn?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Nav sa til meg at minstebidraget var på 1200,- pr barn
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #8 Skrevet 20. oktober 2009 Om NAV har sagt det, gjør de vel noe med det også. Jeg fr 1800 kroner.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Bidrag har med mye å gjøre. inntektene til begge foreldre, mengde samvær, alder på barna osv osv. Du kan bruke NAV sin bidragsveileder(kalkulator): http://www.nav.no/page?id=337 Her kan du finne ut hva NAV mener er rett bidrag. Du regner for et barn om gangen, og legger sammen etterpå. Om NAV har sagt det er for mye; hvorfor søker han da ikke om endring? Det kan han gjøre akkurat når han vil, og det kan du også Her sa barnefar noe det samme; at han hadde gått ned i inntekt, og dermed egentlig betalte for mye i bidrag. Dette var for å unngå at jeg søkte om endring;) Gjett om bidraget steg når jeg søkte om endring;)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #10 Skrevet 20. oktober 2009 Minstebidrag varierer litt. Kommer an på om far har samvær med barnet (hvor mye) og mors inntekt (småbarnstillegg og kontantstøtte regnes som inntekt f.eks.). Kommer også an på hvor mye far tjener, hvor mange barn han har, om han bor alene osv... Gå inn på nav sine sider og regn ut bidraget på deres bidragsveileder. Dersom bidraget blir mye høyere her så tar du kontakt med nav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå