Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Dårlige tider på jobben, og idag fikk vi permisjonsvarsel. Ingen vet hvem som blir permittert eller hvor mange prosent. Hvis jeg blir permittert blir det mest sannsynlig 50%. Har dette noen betyding for foreldrepengene jeg skal få utbetalt det året jeg går hjemme?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Hvor lenge er det til permisjon? Om du har jobbet siste 6 av siste 10 måneder så har det ingen ting å si
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Permisjonen kan starte om to uker...har hatt fast jobb i 3 år...3 mnd til fødsel. Men man får jo ikke utbetalt full lønn ved permisjon, slik man gjør med sykepenger... HI
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 jo, du får 100% lønn om du velger det som foreldrepenger. Men da får dere bare 10 mnd med foreldrepenger. Lønner seg allikvel fremfor å velge 80% lønn i 56 uker. Foreldrepenger er basert på inntekten du hadde før du gik ut i permisjon. La oss si du går ut i permisjon 1. januar 2010. Da teller inntekten du hadde i perioden 1.mars - 31.desember 2009. De beste 6 mnd av denne perioden baserer man foreldrepengene på om du har hatt ulik inntekt i denne perioden (feks blitt permittert eller arbeidsledig). Siden du har jobbet fram til nå og må ut i fødselspermisjon senest 3 uker før termin vil det gå helt fint med dine foreldrepenger om du skulle bli permittert. hilsen ei som jobber i NAV
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Tusen hjertelig takk!!! Kan jeg benytte sjansen til å spørre deg hvordan det fungerer med permitteringslønn? Trodde man fikk utbetalt en viss prosent av full lønn for den delen man er permittert. Sitter å leser på nav sine sider og slik jeg forstår det her har man full lønn både ved hel og delvis permittering. "Beregningsgrunnlaget for permitteringslønn er det samme som beregningsgrunnlaget for sykepenger" "Ved hel permittering skal utbetalingen pr. arbeidsdag utgjøre den gjennomsnittlige lønn for en arbeidsdag." "Ved delvis permittering skal utbetalingen utgjøre en prosentvis andel av en gjennomsnittlig ukelønn pr uke. Den prosentvise andel av lønnen skal tilsvare den prosentvise reduksjon av arbeidstiden den enkelte uke."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå