Gå til innhold

Bilstol Britax Multi-tech eller Graco Cosmic Comfort??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen erfaringer med disse setene og hva er fordelene?? og ulempene... hjelp meg til å bestemme meg;);););)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt Multi-tech og forløperen til Cosmic Comfort (kalt Cosmic XTP) og har helt klart vært mest fornøyd med Cosmic'en. Mine inntrykk av stolene:

Multi-tech:

- Svært liten beinplass til barnet

- Selene var vanskelige å stramme

- Støttebeinet er veldig kort, dvs. passer dårlig i mange biler

- lav, barnet får lite utsikt

+ tar liten plass i noen biler (men mye plass i andre)

+ lang i ryggen, skal derfor kunne brukes lenge (men pga ekstremt liten plass til bena bakovervendt må man nok snu barnet lenge før 25 kg, og da faller vitsen bort for meg)

Cosmic:

+ god beinplass til barnet, særlig med "klakken" montert utenfor setekanten

+ lett å stramme selene

+ passet godt i alle biler jeg prøvde det i

+ høy, barnet ser godt fra den

- tar stor plass med klakken montert utenfor setekanten (liten plass montert innenfor, men i hvert fall tidligere kunne man bare ha det slik til barnet var 11 kg. Tror de har endret det nå).

- kort i ryggen, måtte bytte til ny stol når barnet mitt passerte 3.5 år (men satt bakovervendt fram til da).

Begge stolene går til 25 kg bakovervendt. I Cosmic'en må nok barnet være kort i ryggen for å kunne sitte så lenge bakovervendt, i Multi-tech'en må de være korte i bena... Ingen av stolene bør forøvrig brukes som beltestol (de er mye tyngre enn skikkelige beltestoler, slik at belastningen på barnet blir større i en evt. kollisjon). Framovervendt har jeg ikke testet noen av stolene (liker ikke å bruke kombistoler framover, går over til beltestol direkte da dette er anbefalt hvis barnet allikevel skal sitte framover og er over 15 kg og 3-4 år).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...