Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Vi har 17000 i minus på kredittkortet. I fond har vi ca 30000. Bør vi bruke av disse pengene til å betale ned kredittkortet, eller er det "bedre" å betale det ned litt og litt (noen tusen i mnd) Noen som har peiling?
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Hva slags fond er det snakk om da? Jeg syns det er best å bli kvitt kredittgjeld så fort som svingende. Betaler du bare litt og litt, går det fryktelig mange tusen ut vindu.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Betal gjelda! Sjekk hvilken rente du har på betalingen for kredittkort, og så for hva du tjener i fond, dæven det skal være et fantastisk fond om det skulle lønne seg å holde på fondet..
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Ville ha brukt pengene fra fondet. Vi hadde en stund gjeld på 28 000kr, og betalte litt og litt. Gjelden gikk nesten ikke ned i det hele tatt!!! Så fort vi fikk mulighet betalte vi alt!! Aldri mer kredittkort her i gården nei!!!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Ja, det beste er vel å kvitte seg med gjelden. Takk for svar folkens, greit å få bekreftet ideene mine før jeg setter dem ut i live... Begynnte å spare i fond for å ha penger i bakhånd, men det er jo så vanskelig å få tak i pengene når de står der derfor har vi brukt kortet... idiotisk!
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #8 Skrevet 20. oktober 2009 Du kan jo trøste deg med at du har ikke vært den eneste "idiotiske" personen som har gjordt det^^ Når du har brukt fondpengene og betalt kredittgjelden, så kan du jo bare fortsette å føre over den summen du var vant til å betale til kredittkortet over på fondet (hvis det er mulig), og du vil raskt merke hvor mye penger du sparer på det. Du går i mye større pluss på rentene i fondet, enn all den minusen med renter på lånet. Jeg syns i hverfall det er en utrolig deilig følelse å bli kvitt kredittgjeld^^
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Til trådstarter: Vital Link Kapital er en sparing i fond, men det sier ingenting om vilkne fond du har. Om du logger deg inn på sidene dems ser du risikoen bak fondet eks: Masterfound Offensive ( 5 ) Dvs fond i risikoklasse 5 AV 6. 6 er maks. Du ser hvor mye du har betalt inn og hvor mye verdien er per i dag. Så ser du om du vil innløse noen av fondene, evnt ta et uttak og betale ned gjelden.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #10 Skrevet 20. oktober 2009 Akkurat nå er børsen på vei opp, og verdien på aksjene i de fleste fond er dermed også på vei opp. De fondene jeg har har økt 40% hittil i år. 40% er nok mer enn renta på et kredittkort. Vurderingen blir jo om dere vil tjene mer på fondenes utvikling enn det dere må betale i rente på kredittkortet. Akkurat nå er jo en tid man bør spare i fond, ikke selge....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå