Gå til innhold

Kredittkort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 17000 i minus på kredittkortet.

I fond har vi ca 30000.

Bør vi bruke av disse pengene til å betale ned kredittkortet, eller er det "bedre" å betale det ned litt og litt (noen tusen i mnd)

Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags fond er det snakk om da?

Jeg syns det er best å bli kvitt kredittgjeld så fort som svingende. Betaler du bare litt og litt, går det fryktelig mange tusen ut vindu.

Skrevet

Betal gjelda!

Sjekk hvilken rente du har på betalingen for kredittkort, og så for hva du tjener i fond, dæven det skal være et fantastisk fond om det skulle lønne seg å holde på fondet..

Skrevet

Ville ha brukt pengene fra fondet.

Vi hadde en stund gjeld på 28 000kr, og betalte litt og litt. Gjelden gikk nesten ikke ned i det hele tatt!!!

Så fort vi fikk mulighet betalte vi alt!! Aldri mer kredittkort her i gården nei!!!

Skrevet

Ja, det beste er vel å kvitte seg med gjelden.

Takk for svar folkens, greit å få bekreftet ideene mine før jeg setter dem ut i live... Begynnte å spare i fond for å ha penger i bakhånd, men det er jo så vanskelig å få tak i pengene når de står der derfor har vi brukt kortet... idiotisk!

Skrevet

Du kan jo trøste deg med at du har ikke vært den eneste "idiotiske" personen som har gjordt det^^

Når du har brukt fondpengene og betalt kredittgjelden, så kan du jo bare fortsette å føre over den summen du var vant til å betale til kredittkortet over på fondet (hvis det er mulig), og du vil raskt merke hvor mye penger du sparer på det. Du går i mye større pluss på rentene i fondet, enn all den minusen med renter på lånet.

Jeg syns i hverfall det er en utrolig deilig følelse å bli kvitt kredittgjeld^^

Skrevet

Til trådstarter:

Vital Link Kapital er en sparing i fond, men det sier ingenting om vilkne fond du har.

Om du logger deg inn på sidene dems ser du risikoen bak fondet

eks: Masterfound Offensive ( 5 )

Dvs fond i risikoklasse 5 AV 6. 6 er maks.

Du ser hvor mye du har betalt inn og hvor mye verdien er per i dag.

Så ser du om du vil innløse noen av fondene, evnt ta et uttak og betale ned gjelden. :)

Skrevet

Akkurat nå er børsen på vei opp, og verdien på aksjene i de fleste fond er dermed også på vei opp. De fondene jeg har har økt 40% hittil i år. 40% er nok mer enn renta på et kredittkort.

Vurderingen blir jo om dere vil tjene mer på fondenes utvikling enn det dere må betale i rente på kredittkortet.

Akkurat nå er jo en tid man bør spare i fond, ikke selge....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...