Gå til innhold

Stor kul i brystet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden oppdaget jeg noe som lignet kvise rundt brystvorten på ene brystet, og prøvde å klemme det ut og noe hvitt hardt kom ut ( sorry) .. Og nå igår i dusjen oppdaget jeg at det brystet gjorde kjempevondt og var blitt veldig "tung" og det gjør veeeldig vondt, spesielt hvis jeg bøyer meg og det føles som det er en stor hard klump i brystet.. Jeg ble livredd, og bekymrer meg over dette.. Det gjør veldig vondt, pleier å få vondt i brystene før mensen og jeg forventer mensen når som helst.. Mulig det er fettkul eller noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det akkurat på samme måte, minus kvisesaken.. Skummelt jeg veit.. Jeg har vært hos legen og skal snart på mammografi.. Mitt tips er å gå til legen.. Hvor gammel er du?

Skrevet

iom at du klemte ut noe hardt, hvittkan det være en forstørret eller betent talgkjertel?

Skrevet

Kan være en betent kvise ja...Eller noen kjertler som er blitt hovne. Jeg fikk en gang skikkelig hovne kjertler under haka, fordi jeg hadde noen kviser på haka. Ble kjempebekymret, og dro til legevakta, men han bare roet meg og ba meg ta ibux for å senke betennelsen (er du gravid, kan du ikke ta disse, må du huske), og bar meg kjøpe klorhexidin til å bruke direkte på kvisa. Klorhexidin virker visstnok også gjennom huden, og bekjemper kvisa på en effektiv måte synes jeg. Gikk over etter et par dager, ihvertfall...

Skrevet

Hadde noe lignende før en gang og da hadde jeg en hard kul i andre brystet gikk til mammografi og ultralyd det viste seg å være en fettkul da.. Men jeg husker ikke nøyaktig hvordan det var.... Jeg er 24 år..

Skrevet

hehe.. venter du mensen er du vel ikke gravid nei... du kan jo prøve rådene som legen ga meg.. ibux og klorhexidin

Skrevet

Jeg må si at jeg har ofte følt jeg får som klumper i brystet rett før mensen veeeldig ofte, for puppene mine går opp en cup uken før mensen, og er sterkt plaget med ømme bryst.. jeg føler etter klumpen nå og nå føles det mer ømt rundt brystvorten når jeg kjenner etter nøyaktig. føler bare en stor klump i tilegg i brystet...

har det også i andre bryst men mindre klumper.. ????

Skrevet

Det som nok har skjedd, er at du har hatt en tilstoppet talgkjertel som du klemte på. Og da kom noe ut, sant? Mer som en skikkelig hudorm.

så har det gått hull på den kapselen dette var i, inni brystet. Og dette har skapt betennelsesreaksjon i vevet rundt. Det går over:) Det blir som en stor kvise, å regne:)

MEN siden der kjennes en kul, så skal du ta turen til legen. Der får du en henvisning til mamografi, og andre undersøkelser:) En skal ALLTID gå til legen når en oppdager kuler i bryst, samme hvor uskyldige en mener de er.

Skrevet

Men hva om kulene bare kommer før mensen og går bort etter mensen helt???

Skrevet

En skal likevel gå til legen, for ALLE uvanlige kuler i et kvinnebryst skal sjekkes. Ikke at der er noe galt, men dette er anbefalingene kvinner får. Og bør følges.

Dette med at den kommer før mensen, og forsvinner etterpå, tyder på hormonpåvirket kul. Som kviser ofte er...... De dukker opp før mensen, og forsvinner etter mensen.

Men jeg anbefaler sjekk og legetime, samme hva du eller jeg tenker om kulen;) Undersøkelsene er hverken vonde eller lange. Det går fort å komme til, og tar ikke lange tiden. Greit å få det gjort, syns jeg:)

Skrevet

Huff har virkelig "angst" for å gå til legen..!:(

Skrevet

Hvorfor det? Det er da ikke farlig å si til legen at du har en kul i brystet, og vil ha den undersøkt.

Vil tro at det er verre å gå og lure på kulen......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...