Gå til innhold

Noen med peil på trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man gjennomfører en time spinning med 75-80% av makspuls uten å bli NOE andpusten underveis- er man da i god form? Eller er det uansett vanskelig å si??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Formen din kan måles etter hvor raskt pulsen din normaliseres.

Hvordan vet du makspulsen din? Den bør være på minst 220 minus alder.

Skrevet

Hvis du for eksempel har makspuls på 200 så er 75% 150 noe som er lavt hvis man skal trene utholdenhet (kondisjon)

Skrevet

Husk også at puls er individuelt! Dersom du trener på 80 % av makspuls skal du være anpusten:) Men om du mestrer å gjennomføre en time spinning med høy puls uten å bli anpusten eller sliten er du mest sannsynlig i god form. Husk at du blir god på det du trener på - mao blir du kanskje sliten av å springe, selv om du har god kondisjon. Den kommer bare best til uttrykk innenfor det du pleier å trene på:) Lykke til med trening!

Skrevet

Jeg har makspuls på 195, anbefalt av lege. Jeg har liker best å ligge på 85-90, men har fått beskjed om å roe den ned. I dag lå jeg en time på 75-80, men er knapt slite og var ikke andpusten i det hele tatt!

Skrevet

Det er nettopp det at legn sa jeg IKKE kan se på det sånn på grunn av lavt blodtrykk vil pulsen min kompensere og fortsette å være høy!!

Skrevet

Yups, løper jeg 100 meter blir jeg andpusten med en gang- tenkte jeg skal begynne med løping. Har du noen nybegynnertips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...