Gå til innhold

Må man ha base til Maxi Cosi Cabriofix ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller kan det brukes uten? er det mye tryggere med enn uten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke trygghetsfaktoren, men går veldig greit å feste med trepunktsele - altså uten base :)

Skrevet

Takk for svar:)

Ser dette setet har kommet best ut i test flere ganger. Men leser også at mange klager på at babyen vokser veldig fort ut av det.

Noen som vil dele erfaringer med setet?

Skrevet

Vi har hatt begge barna i det til de var et år. De ble for lange da de var ca 11-12 mnd og vi har ikke små barn,

Skrevet

Vi har dette. Med isofix base.. Mannen min sin bil har iso fix - kjempeenkelt å feste. Min bil har ikke, og denne basen er den eneste som BÅDE kan festes med isofix og belte. Ganske enkelt det også:)

Og så har jeg hatt han med i mine foreldres bil uten base. Synes faktisk den står ganske stabilt uten base dersom man bare strammer beltet skikkelig:)

Er veldig fornøyd med setet. Minsten er 4,5 mnd nå og kan enda bruke det lenge. Tok ut "nyfødtputa" da han var 2,5 mnd.. Han er ikke av de største, men...:)

Skulle bare ønske vi kunne bruke samme base når vi må bytte sete om ei stund:( Koster jo like mye som setet...

Skrevet

Takk, jeg tror vi går for dette setet da:)

Skrevet

Vi har ikke base. I vår bil legger vi et håndkle innerst mot setet brettet 3 ganger.. føler det står stødigere i våre seter da :)

Skrevet

VI brukte setet uten base - veldig fornøyd! Brukte setet fram til poden var rundt 11mnd, da var han blitt for lang:)

Skrevet

Det skal ikke være mye tryggere med, men er sikrere mot å montere feil med base. Veldig greit å klikke rett av og på. så skal du kjøre en del bil med baby, er det absolutt å foretrekke. Vi brukte det til barnet var ca. 14 mndr. mener jeg å huske.

Skrevet

Takker for alle svar, tenker vi prøver uten base først, så får vi se:)

Skrevet

vi er også veldig fornøyd med dette setet, men vi har med base. Det står ikke like stødig uten... men kan ikke skjønne at noen kan bruke setet til barnet er 14 mnd. Vi måtte bytte setet nå, og jenta vår er 8 mnd. Hun er ikke for tung, men for lang... 72, 5 cm. Når selene går mer enn en cm under skuldrene, er det på tide å bytte. da er ikke setet trygt lenger, og dersom man skulle kresje, kan barnet brekke nakken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...