Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 noen som har erfaring med dette? kjenner at jeg noen ganger er fuktig i trusen uten å ha merket at jeg har hadde uhell med urin... det er helt tyntflytende og lukter ingenting, kan noen ganger ha en litt brunlig farge, lyse brun... lurer på om det kan være at det kommer en skvett fostervann avogtil? leser jo så mange skrekk historier om dette.
yamamama Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Hei! Jeg var redd for det samme selv, men jordmor sa at når man er s¨å langt på vei som uke 27, som jeg var da, så vet man hvis man lekker fostervann.,for da kommer det masse på en gang. men ring og sjekk med føden hvis du er usikker
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Hei. Da jeg gikk gravid første gang, begynte det å lekke fostervann i uke 36+3. Tok litt tid før jeg skjønte hva det var. Da jeg satt på do og var ferdig å tisse, syntes jeg det sildret litt til, men tenkte at knipe musklene var dårlig trent. Tok på et truseinnlegg og la meg. I det jeg legger meg ned, kjente jeg det kom litt mer, som om jeg tisset litt på meg. Lå litt før jeg sto opp for å gå på do igjen. Merket det samme da også. Ringte til føden for å spørre hva jeg skulle se etter osv. Ble bedt om å komme inn til kontroll, og på vei inn til sykehuset begynte veene. Er litt redd jeg ikke vil skjønne det neste gang, for første fødsel tok bare 1 1/2t og jeg bor langt unna sykehuset.Hadde nok ikke merket det "så fort" hvis jeg ikke var hjemme alene og hadde "tid" til å lure litt og sjekke det. Hadde jeg feks vært på jobb tror jeg ikke jeg ville merket så mye, for det kom bare litt. Greit å få sjekket det med lege, for som sagt kom det ikke mye fostervann hos meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå