Gå til innhold

Noen med greie på husky her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor store hus har du og hva har du isolert med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint om noen med utehund gidder svare også!

Skrevet

Jeg har hunder som er ute store deler av dagen.Ikke husky. vet ikke hvor stort huset er, men jeg har isopor plate i bunnen av huset og teppe oppå. Inngangen er liten slik at det ikke blåser så mye inn.

Mine hunder er inne på kvelden og natta. Dersom der er veldig kladt eller surt tar jeg dem inn tidligere enn vanlig. Tar dem vanligvis ut ca kl 9 og inn kl 7...

Dersom jeg hadde hatt hunder som hadde vært ute hele døgnet ville jeg ha forsøkt å finne en løsning slik at de kunne kommet seg inn et sted hvor det var en varmelampe.

Jeg vet at dette ikke er vanlig med huskyer, men jeg hadde synes så synd på den hvis den var min :-)

Skrevet

Tror pelse og fettlag blir ødelagt om man surrer for mye med varme til disse hundene... De har pels til det!

Skrevet

Huset skal være så lite som mulig, slik at hunden lett greier å varme det opp. Alaskahuskyer kan ha veldig variabelt med pels, alt etter som hvilken type hund som er blandet inn.Du isolerer med isopor i gulv, tak og vegger - og husk at huset skal stå på noe, slik at det bygger 20-30cm opp, slik at det ikke står rett ned på bakken

Skrevet

Du bør ikke ha oppvarmet hus eller ha dem for mye inne om vinteren hvis du har tenkt å bruke dem på turer - da får de ikke god nok pels og vil lettere fryse på tur/overnattinger ute vinterstid.

Skrevet

Tusen takk Reveenka. Jeg har sett deg her før og du ser ut for å ha litt greie på dette :)

Disse skal være godt pelsa i følge eier. Du kjenner kanskje til linjene dems? De er fra Volden. Fått de anbefalt av sledehundklubben lokalt her i hvertfall. Typisk nok sliter jeg nå skikkelig med å få tak i noen av de nå:( Og jeg må bare komme i gang med bygginga. Disse veier i underkant av 20 kg og er ikke spes store i følge eieren. Tror du målene 85x58x58 høres greit ut? Må ha dette i orden før jeg evt tar de med hjem (er laaaangt å kjøre) :)

Takker om du gidder hjelpe meg litt her altså!

Skrevet

Heng en teppebit foran deler av åpningen om vinteren, og lag liten åpning. Isoler med isopor. Ha mye halm inne i husene, så "graver" de seg litt ned. Det bør være plass til at de kan snu seg rundt der inne, de går liksom litt rundt når de skal lage liggegrop. Synes kanskje 58 cm høres litt lite ut, men har ikke husky selv, så er ikke sikker. Mannen min hadde før, og hans var ca 20 kg. Kjempefine hunder! Lag flatt tak, som stikker en del utenfor åpningen foran. Da kan de ligge med hodet ut når de synes det er for varmt uten å bli bløte på hodet når det regner - også elsker de å ligge på taket i sola - mye bedre enn å ligge på bakken - rent og varmere...

Skrevet

Hehehe, ja de tingene du nevner har jeg tenkt på, men utrolig vanskelig med disse str da! Snakket med en nå som har mange av slaget (fikk endelig tak i en), men han syntes det var vanskelig å svare på han... Kan da ikke bare synse om dette! Må da finnes noen som tørr uttale seg der ute :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...