Gå til innhold

Ekstrem helseangat.. spesielt i disse S.influensa tider..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter generellt med helseangst. For sykdommer, ulykker. ja alt som kan skje med meg og min familie.

Nå har jeg og familien influensa. Om det er svineinfluensa eller ei, det vet jeg ikke, men har så angst at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Er så redd. Jeg prøver å ikke lese mye nyheter, for det blir ofte verre, men klarer ikke unngå alt.

Jeg takler ikke høre om folk som dør av denne svineinfluensa.

Jeg har tilbud hos psykolog. Burde jeg fått en akutt time der? Er bare så utrolig ille nå.

Noen andre som sliter med dette og katastrofetenking?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vel aldri kommet på å sette noe navn på det, men blir fort overbevist om at hele verden kommer til å gå ad dundas hvis det skjer noe med meg eller mine nærmeste..

Nå har jeg gått i ukevis og blitt mer og mer bekymret for svineinfluensa OG vaksinen, og jeg har virkelig spunnet meg selv et nett av bekymringer i den forbindelse. Kjente jeg ble sur på mannen min i stad da han snakket om noe vi skulle gjøre noen måneder fram i tid - han må jo skjønne at jeg kanskje ikke lever da! (Tåpelig, jeg vet..)

Jeg blir helt sliten av meg selv, men i går ga jeg opp, for da så jeg plutselig en reklame av den der 2012-filmen, og midt i all svineinfluensaen hadde jeg jo helt glemt å bekymre meg om verdens ende!!

Så da tok jeg en chill pill. Faen heller, que sera, sera.

Skrevet

Sliter med det samme. :-(

Blir syk for ingen ting å redd denne svineinfluensa kan ta kverken på meg.

Tenker mye på hva som skjer med mine barn og hvem som kan ta godt vare på de om jeg skulle dø.

Håper på vaksine snart.

Skrevet

Du er langt fra alene..fått helt angst grunnet dette..

Skrevet

Hør på meg! Det kommer til å gå bra! Dere har allerede smitten i huset, og dere er allerede på bedringens vei. Du klarer jo til og med å være på nettet:-) Når dere er ferdig med å være syke er dere immune mot svineinfluensa og får det aldri igjen. Det dere kan gjøre er å hvile, ta paracet, sove mye, få i dere rikelig med drikke, gjøre ingenting og vente til det går over. OG DET KOMMER DET TIL Å GJØRE SNART!!!

Skjønner at du er engstelig, men husk at dette er blåst voldsomt opp av media.Og hver dag kommer de til å skrive om influensaen. Men gi det noen dager til, og dere er "ferdige med den saken". Og det kommer til å gå bra!

:-)

Trøsteklem fra meg!

Skrevet

Har vært der, dvs dupper nedom i ny og ne. Altså i angsten for denne influensaen.

Har også angst "ligth" vil jeg si, sånn generellt. For at noe skal skje meg/ oss. Men jobber beinhardt for å holde hodet over vannet og jeg synes jeg klarer meg tålig greit for det meste for tiden. Er sykemeldt, og det hjelper.

Det var veldig ille i sommer, jeg var helt ødelagt til tider. Men ble sykemeldt, gjorde alt jeg kunne for å roe meg ned, sluttet å lese vg, gjorde positive ting osv. Så ble det litt bedre utover høsten. Også pga at svineinfluensaen ikke ble så ille allikevel.

Men her er den igjen - som en ond ånd. Bare at nå har vi jo et dillemma i tillegg - vaksina!

Av og til blir jeg så lei av å være redd at jeg blir forbanna og har lyst å bli helt likegyldig.

Da tenker jeg liksom sånn: "Javel, dauer jeg så dauer jeg!! Nå orker ikke tenke på dette mer!" Også lever jeg på det noen timer og føler meg litt mer tøff i trynet på en rar måte. Men så kommer usikkerheten og redselen krypende igjen.. med nyhetene...

Det er tungt dette altså. Sukk.

Skrevet

23.44: Det er ikke riktig at man ikke kan bli smittet av samme vriuset igjen.Dette bekreftet legen min senest i går..men du er garantert at hvis du først har fått samme viruset en gang å får det igjen,vil du garantert ikke bli like syk...

Skrevet

nei, nei.. Men forkjøla og småsyk blir man uansett gjennom en vinter, så om man da kaller det nok en runde med svineinfluensa eller forkjølelse går ut på det samme..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...