Gå til innhold

Lei av mas!!! (Vekten min...)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg går til jordmor og lege maser de om hvor mye jeg har gått opp i vekt.. Hva skal jeg gjøre med det da???? Ene gangen spurte jordmor om jeg hadde dilla på noe, det hadde jeg ikke da men jeg sa at jeg spiste jordbær når jeg fikk lyst på noe godt.Hun sa at det var ikke bra og at jeg burde spise grønnsaker istedenfor. Okey jeg vet at det er sunnere men jeg er gravid for pokker, og etter å ha kun klart visse matprodukter de 4 første mndene pga kvalme så syntes jeg at noe må jeg få lov å kose meg med!! Nå får jeg halsbrann av det meste og er tilbake igjen til at det er ikke alt som er godt og i tillegg har jeg ikke kunnet trene noe særlig pga rygg og bekkenløsning.. ÅÅÅÅÅÅÅÅ frustrert!! Jeg har gått like mye opp som med førstemann og da var jeg veldig aktiv og spiste sunt, kansje kroppen min bare er sånn?! Jeg har mye vann i kroppen og...¨Har gått opp ca 18 kg og har 4 uker igjen... Kunne selvfølgelig tenkt meg at det var mindre men...

 

Noen andre som opplever noe lignenede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres innmari merkelig ut! 18 kg er da ikke så mye. Har gått opp 12 selv og har 4 uker igjen, jordmor sa det var absolutt ikke mye og 18 er da heller ikke noe å bære seg over. Flere går jo opp 30 kg!

Og hallo, du spiser jordbær??? Så bra sier jeg da! Jeg popper ikke i meg frukt men sjokolade når jeg har lyst på noe godt!

 

Makan. Nyt de siste ukene dine du og kos deg med jordbær, du mister de kiloene in no time når du ammer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he.... høres ut som du har samme jordmor som jeg hadde da jeg bodde i Stavanger!! Hun var en helsefreek å skulle ha meg til å spise linfrø til frokost!!! Brødskive var ikke sunt nok!!! HALLO!

Men, til legens og jordmors forsvar..... De er nødt å følge med om du plutselig går mye opp i vekt med tanke på svangerskapsforgiftning...

 

Ellers skal vi ikke tenke så mye på vekta, for vi må jo ha litt ekstra når vi både skal amme og trille hyppige turer med de små!!

Selv har jeg gått opp 14 kg, men jeg hadde 10 for mye når jeg ble gravid ++ at jeg har 5 uker igjen!! Men, jeg tar det med et SMIL!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Det var dagens dummeste og frekkeste. Si fra at dette finner du deg ikke i! 18 kg er jo ikke mye i det hele tatt, og du er kjempeflink som spiser jordbær og ikke sjokolade! Nei, hev deg over det du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at det er like mange ulike jordmødre som det er mennesker, gang på gang. Jeg var på kontroll i dag, og det viser seg at jeg har gått opp en kilo per uke de siste ukene. (Er oppe på 15-16 nå, og har tre uker igjen.) Hun sa virkelig ingenting. Og selv da jeg tok det opp selv, og unnskyldte meg selv med mye sjokoladespising i det siste og lite trening, sa hun ikke et ord. Og det tror jeg er lurt, egentlig. Ikke noe skaper et sånn "sug" etter snop enn et forbud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres irriterende ut...

 

Jeg spiste omtrent ingenting sunt de første 4 mnd- var så kvalm og det eneste jeg klarte å spise var usunne ting. Jordmor sa at det var fint så lenge jeg klarte å få i meg noe.

Senere har hun bemerket at jeg har fin vektoppgang (har nå to uker igjen, har lagt på meg 14 kg)- og sa også at jeg hadde en fin og slank mage forrige gang. Jeg hadde utgangspunkt på 64 kg og 167 cm før jeg ble gravid, så er ingen sylfide:)

Forskjellen på oss to er jo liten i forhold til vektoppgang, så det er helt unødvendig av hun å komme med slike bemerkninger. jeg har forresten ikke vært noe aktiv i svangerskapet - har hatt mange plager, og siden jeg har slitt med kvalme i 6 mnd av svangerskapet har ikke kostholdet mitt vært supert heller. VI er jo forskjellige, og det bør jo jordmødrene forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har jo ikke gått opp noenting he, he : ) 26 kg. her, og jordmora mi sier at det er det siste jeg skal bekymre meg for. Gikk opp like mye sist gang, og gikk det ned igjen også, og var ikke overvektig før jeg ble gravid. Har ekstremt mye vann i kroppen da, og føler meg diger som en flodhest, men veldig mye forsvinner helt av seg selv etter fødsel. Gikk ned 14 kg de første to døgnene etter forrige fødsel jeg. Legen min var så snill at hun sa det nok var genetisk det med vektoppgang, så her er det ingen som kjefter : ) Kos dere, og ikke stress med det. Vi blir normale igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lege du har.

Jeg har gått opp 20 kg og legen synes jeg er liten. Hun sier det må være lett for meg å være gravid når man er så lett i kroppen.

Det er litt hyggeligere å høre når man er 20 kg tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...