quiquita Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Noen som har gjort det, eller bestillt jordmor? Jeg lurer på hvordan det fungerer. Jeg vil ikke ha en stressende fødsel, og er litt på den stien at det skal være mest mulig naturlig. Så jeg har lyst å ha med egen jordmor som er nøye innsatt i mine ønsker. Mamma brukte en jordmor som hun har litt kontakt med og hun er "naturlig" og er jordmor for hjemmefødsler, også har jeg en nabo som er jordmor som jeg vurderer å spørre. Det hadde vært så godt å slippe en slitsom jordmor med meg....
Maisie Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Er det hjemmefødsel du planlegger, eller fødsel på sykehus? Aner ikke om man får ha med sin egen jordmor på sykehuset, aldri vært borti det. Men man må jo regne med at dersom det er på sykehus, og du rekker fram i tide, så blir jordmoren din ikke med. Det er jo nok av andre jordmødre der, og det er jo ikke sikkert at de vil like at de fødende tok med seg sine egne jordmødre. Kan jo bli både trangt om plassen, uenighet om metoder osv. I tillegg vil kanskje jordmoren din prioritere andre ting siden du er i trygge hender på et sykehus. Men du kan sikkert ta kontakt med både jordmoren din og sykehuset ditt og høre hva de sier. Dersom du har lang vei til sykehuset, og må dra i ambulanse, så er det en annen sak. Pluss hjemmefødsler. Men jeg vil ikke tro at man får ta med seg jormdoren sin sånn uten videre uten en spesiell avtale først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå