Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Har hatt verkende korsrygg i hele dag. Med noen kynnere av og på siden klokka 5 i dag morges/ i natt. Er dette en intens modningsprosess? Noen andre som har hatt det sånn? Er så utrolig sliten av å ha vondt hele dagen :-(
satser & vesla Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Hei. Sist søndagsmorgen fikk jeg verkende rygg og menssmerter. Den varte omkring 20-30 minutter, så ga den seg og siden da har det vært stille. Har små mensmurringer i ny og ne + kraftige kynnere. . . men ingen verkende rygg utenom belastningssmerter ifm med magen. . . Jeg tror det var modningsrier jeg hadde. Spennende :-) Hvordan går det med deg nå?
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Nå har det endelig gitt seg :-) Etter å ha holdt på i ett sett siden jeg var på do klokka 5. Akkurat da hadde jeg 5 kynnere på en time også, så jeg vurderte å klapse til mannen og få ham til å stå opp. Har bare 2 uker igjen til termin, så jeg håper jo virkelig at det er sånn av en grunn :-))
dårligfantasi Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Hatt mye vondt i ryggen jeg og.. men hvorfor er vanskelig å si.. legen sa det kunne være pga bekkenløsning.
carro89 Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Hei! Jeg har hatt endel korsryggvondt blanda med menssmerter og sånne strålinger på en måte nedover i låra. Det har spesielt hvert om natta, men har ikke vert så mye i det siste nå. Er 4 dager over termin, men kan vel ha noe med modning og gjøre kanskje. Jeg har hatt sånne smerter av og til i noen uker vertfall.
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Tror heller det er modning for min del, for bekkenet har jeg fått utredning for allerede, så det er frikjent :-)
dårligfantasi Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Det er sikkert mulig det også.. er så mange plager vi må gjennom, vanskelig å si hva alt er Jeg har egentlig ikke tro på at det er bekkenløsning selv lenger heller, for jeg er ikke så plaget med det, og når jeg har det så kjenner jeg det mest framme og på en annen måte.. men da bør jeg vel være veldig moden snart, så mye vondt som det har vært
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #8 Skrevet 20. oktober 2009 Så lenge du er fødeklar så bør du nesten være i mål snart :-) Jeg fikk beskjed i forrige uke at jeg hadde 1 cm åpning, så jeg vet jo at det skjer noe. Det er bare det at når en får vite at en har åpning i det hele tatt, så blir det så veldig mye verre å gå rundt å vente
dårligfantasi Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Ja, det vil jeg tro.. da håper man jo at det fortsetter å åpne seg.. Jeg har bare 12 dager igjen til termin og har ikke fått sjekket om jeg har noe åpning ennå.. vil ikke spørre legen heller, tiltross for at jeg håper på at alle de vondtene har åpnet litt.. det får skje når det skjer lykke til hvertfall .. snart har vi nurkene her
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #10 Skrevet 20. oktober 2009 ja får virkelig håpe at det skjer før eller akkurat rundt termin ihvertfall :-) Har termin 3-4 november, og da håper jeg virkelig at jenta vår er her! Gleder meg så utrolig til å få se hvordan hun ser ut og holde rundt og alt det der :-))) Nytter ihvertfall ikke å stresse og tenke på at det må skje snart, er av en grunn at de fleste fødsler setter i gang på natta. Det er jo da man er mest avslappet og har koplet av alle de tankene der. Har drømt om fødselen to dager på rad da ;-)
dårligfantasi Skrevet 20. oktober 2009 #11 Skrevet 20. oktober 2009 Så artig at du har så nærme termin som meg og venter jente, det gjør vi og Er skikkelig nysgjerrig jeg også på hvordan hun ser ut Har en gutt fra før da, og da kom han ikke ut før 12 dager over, vil ha tidlig denne gangen! Har drømt om fødsel jeg også.. og i drømmen spurte jeg liksom gubben om og om igjen om det virkelig var sant at jeg var ferdig med fødselen nå
*Mammalykke* Skrevet 20. oktober 2009 #12 Skrevet 20. oktober 2009 Hæ? Har smerter i korsryggen noe med modning å gjøre? Trodde det bare hadde noe med vondt i ryggen å gjøre jeg! Men det er jo gode nyheter for meg da, for jeg har vondt i korsryggen nesten hver dag når jeg har lagt meg ned og slapper av! 11 dager til termin! Prøppen gikk på torsdag morgen =D
dårligfantasi Skrevet 20. oktober 2009 #13 Skrevet 20. oktober 2009 Når man får rier er det mange som kjenner det i ryggen også, så da kan vel også modning og div kjennes der ... Jeg hadde hvertfall smerte både i mage og rygg når jeg fødte sist.
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #14 Skrevet 20. oktober 2009 Det var der jeg hadde mest vondt flere timer sammenhengende dagen før jeg fikk konstatert at jenta både hadde snudd seg og at jeg hadde åpning. Og det var ikke sånn typisk vondt i ryggen smerter, for det har jeg hatt i snart 11 år nå. Og samtidig som jeg hadde sammenhengende vondt, så strammet det veldig over magen jevnt og trutt, så det har nok litt med det å gjøre også ja :-) Forresten så har jeg hatt kynnere (eller rier?) tydelig 3 ganger i kveld med 15 minutts mellomrom, så her skjer det nok ting snart! Håper ikke det går over tiden denne gangen også og at jeg faktisk kan ta dette som et godt tegn!
♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 20. oktober 2009 #15 Skrevet 20. oktober 2009 Hei:) Jeg venter nr. 3 og har 22 dager til termin. De to siste dagene har jeg hatt skikkelige smerter i korsryggen. Har ikke merket noe til bekkenløsning verken med nr. 1 eller 2, og har ikke hatt det nå heller. Alle har jo en viss grad av bekkenløsning, men dette tror jeg er noe annet. Jeg pleier aldri å ha vondt i ryggen, og har ikke slitt med ryggproblemer tidligere. Det er litt rart å si det, men jeg har på følelsen av at kroppen forbereder seg på noe... Kanskje det har noe med modning å gjøre? Det er jo ikke så stress for meg å føde enda, men jeg håper lillegutt kommer noen dager før termin. Nr. 1 kom 14 dager over termin og nr. 2 kom 5 dager før. Lykke til videre:)
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #16 Skrevet 21. oktober 2009 usj nå er jeg lei... Ligget våken i nesten hele natt med skikkelig vonde kynnere eller rier... Noe midt i mellom der... Godt vi skal på kontroll snart så får vi kanskje vite noe om hvor klar jeg er eller ikke er... *gjesp*
Bellini Skrevet 21. oktober 2009 #17 Skrevet 21. oktober 2009 Tror det er modning! Jeg har 3 dager igjen til termin m nr 3, og våknet natt til mandag med modningsrier (trodde det var veer) som varte i 4 timer, med 5 minutter mellom hver.. Dagen etter fikk jeg noen plutselige tak i ryggen, og har hatt dette siden. Ikke vanlig stiv rygg, men mer ordentlig vondt! Nå er jeg i en veldig "vente-modus" merker jeg, er litt stressa hver dag jeg skal hente i barnehagen i tilfelle noe skjer;) Er bare så hard i magen i dag, virker som om jeg har konstante kynnere eller noe sånt...?
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #18 Skrevet 21. oktober 2009 ja det var det jordmor sa for en times tid siden også :-) Så da får vi bare krysse fingrene for at ting setter i gang relativt kjappt ;-) Litt mer oppløftet nå igjen enn jeg var tidligere i dag! Fikk kontroll til den 5, et par dager etter EL-terminen, men jeg tviler egentlig på at det blir flere kontroller på meg. Virker virkelig ikke sånn, så mye kynnere og modningsrier jeg har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå