Gå til innhold

Dere som ikke skal ta vaksinen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er som mange andre svært usikker på om jeg skal ta vaksinen eller ikke.. Jeg har ikke noe jobb som tvinger meg mye ut av døren. Må ta buss 3 ganger i uken, og liker det ikke.. Men i forhold til de fleste andre har jeg jo muligheten til å holde meg mye hjemme, så føler meg egentlig litt mindre utsatt, og dermed litt tryggere i forhold til å ikke ta vaksinen.

Dere som ikke skal ta vaksinen, hvordan vil hverdagen deres se ut? Holde dere mer hjemme, hvis dere kan det? Hvilke forhåndsregler tar dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjører aleme til og fra jobb

har en mann om sitter i en anleggsmaskin (så ikke akkurat veldig disponert for smitte)

bruker sprit til å vaske bord å bestikk om jeg spiser i kantina på jobb

har barnehagebarn, men de har kun vært syke 5 dager siden de begynnte for snart 3 år siden.

jeg har termin i januar.

Skrevet

Jeg har vært 40 % sykmeldt i noen uker, og fra i dag er jeg 100 % sykmeldt på grunn av bekkenløsning. Jeg er altså mye hjemme og slapper av, klarer uansett ikke mye nå...

Samboeren min har en jobb som er veldig fleksibel og han kan jobbe hvor som helst, så han har valgt hjemmekontorløsning inntil videre. Vi er altså begge hjemme, og under minimal eksponering.

Fordi vi begge er fleksible vil alle ærend legges til formiddagen, slik at det er minst mulig mennesker å møte. Og julehandelen skal gjøres unna så snart som mulig så vi slipper fulle kjøpesentre.

I tillegg møter vi ikke venner og familie dersom de har en antydning til at de muligens er syke.

Jeg har sprit i veska og i bilen, den brukes aktivt :)

Herregud, jeg høres muligens litt psyko ut :D

Jeg har vanligvis et VELDIG avslappet forhold til slike ting, men nå tar jeg ingen sjanser!

Jeg er jo heldig som har muligheten til å ha det slik nå, vet jo at det ikke er like enkelt for alle... Men stå på jenter, uansett om dere velger vaksine eller ikke, jeg synes vi er flinke som må takle dette i tillegg til alle de mer "normale" problemene et svangerskap bærer med seg!

Skrevet

Jeg kommer nok til å endre så mye. Ikke akkurat så veldig engstelig for svineinfluensa. Syns det eroppblåst. Er veldig mange flere mennesker som dør av vanlig influensa, men vi blir da ikke tvunget til å ta vanlig vaksina forde.

Jeg jobber i hjemmesykepleien og på sykehjem, spriter henda mine og har generell god håndhygiene, og holder meg på avstand for de som har ommgangsyke og influensa, men det gjør jeg til vanlig også. Jeg bruker munnbind og steriliserer godt, men dette er ting som er vanlig for meg uansett gravid eller ikke, så hvorfor skal jeg endre på det?

Jeg tror at folk er overhysteriske, jeg tar hvertfall ikke en vaksine som de ikke har prøvd ut på gravide, de aner ikke bivirkningene. Ikke pleier jeg å få influensa heller egentlig. Ille nok for meg å ta kvalmestillende syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...