Gå til innhold

29 uker og en liten mage......flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig slank og liten (1.60). Nå veier jeg 50 kg. Jeg ser rundt meg store flotte mager. Lurer på når magen min skal vokse mer.

Var på kontroll hos fastlege på fredag, da målte hun livmoren min, det var 24 cm, 1 cm under gjennomsnitt. Hun sa at jeg ikke trenger å bekymre meg, fordi jeg er slank osv. Og jeg har ikke gjort det enda. Men jeg tenker bare hva om neste kontroll, hva om min mage har ikke vokst som det skulle.

Jeg lurer på om det er flere som opplever dette eller har opplevd. Betyr EN LITEN MAGE=LITEN BABY?

Rosita 29+1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv hatt ganske normal mage i begge mine svangerskap, men det er først nå (slutten av uke 29) at jeg begynner å merke at magen vokser. Fram til nå har jeg følt at den er bitteliten, og også fått kommentarer om at den ser mindre ut enn første gangen. Det kan godt hende at magen din plutselig blir diger "over natta." :)

Uansett ville jeg ikke bekymret meg. Jeg har en bekjent som alltid får ekstremt liten mage. Rett før fødsel med førstemann så hun ut som jeg gjorde for to-tre uker siden! Og ungen veide ca. 3,5 kg! Så det trenger absolutt ikke ha noenting med babyens str å gjøre.

Skrevet

Jeg hadde veldig liten mage sist gang. Så vel omtrent ut som jeg gjør nå (29 uker) da jeg fødte til termin. Hadde litt lave SF mål også. Ble fulgt opp for noe vekstavvik på babyen, men han var litt under gjennomsnittlig stor gutt på 3570 g og 50 cm :) Denne her lurer jeg derimot på om blir større...hatt større mage hele tiden og ligger litt over snittet på SF mål.

Skrevet

Sist jeg var gravid så hadde jeg veldig liten mage hele veien.. folk trodde nesten at jeg var rundt 6 mnd på vei når jeg kom inn for å føde, hehe..

meeen, gutten min var nesten 4 kg.. så det trenger ikke bety noe nei ;)

Skrevet

Tusen takk. Å lese dette hjelper meg mye. Lykke til!

Rosita 29+1

Skrevet

Jeg har hatt veldig liten mage hele svangerskapet, og jeg er ikke spesiellt tynn (eller tykk), men har lagt på meg lite. Så, plutselig, rundt uke 30 (er i uke 33 nå) begynte magen min å vokse og nå ser den ut som en helt vanlig gravidmage, ikke bare som at jeg har spist litt mye is i sommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...