Gå til innhold

Hvorfor kan ikke folk bare akseptere at jula starter i oktober??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller i allefall forbredelsene? Jula er jo verdens kosligste høytid! Jeg koser meg med å glede meg og kjenne at det nærmer seg.. Er jo akkurat som sommern det, skulle tatt seg ut om folk ikke fikk glede seg til sommer året rundt bare fordi at "det er lenge til" eller "det er bare juni og juli som er sommer"..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jula starter ikke i oktober. Og sånn er det med den saken

Skrevet

jula starter ikke i oktober, men forberedelsene begynner i oktober.

Elsker julen jeg og gleder meg allerde. Jeg befant meg selv smilende mellom all julepynten på plantasjen i går. Må ha sett ut som en tufs der jeg smilte for meg selv.. haha det tok litt tid før jeg oppdaget at jeg smilte...

Skrevet

Dårlig planlegging og logistikk om man trenger nesten 3 måneder på å stelle i stand til jul

Skrevet

Heeelt enig med deg!!!! Elsker julen og alt med den!!!

Satt akkurat og snufset meg gjennom noen julesanger på Youtube, samboer ble så sur at han skrudde av pc´en...haha

Men de som vil glede seg og koser seg med må få lov til det synes jeg, og hvis noen surmulere har problemer med får de bare ignorere det til des, da, ikke noe å gjøre med det basta!!!:)))

Skrevet

Flott det er flere som meg!! Så kan mrs grinchene her inne bare snurpe igjen, og tviholde på julegleden:D

Skrevet

trenger ikke være dårlig planlegging om man trenger 3 mnd, kommer jo helt ann på hvor mya man legger i det.

Skrevet

snakker om å stå blant julepynten å smile, haha jeg var på Ikea og gliste.... d var vel en annen kunde der akkurat da og en som jobbet der, han så jo bare rart på meg så smilte han...skjønte vel tegninga haha hormonell og jule-freak!:::)))

Skrevet

Enig med deg! : ) Bestemte meg for å starte juleforberedelsene tidlig i år. Godt å slippe stresset med å finne julegaver i overfylte butikker like før jul! Så for meg passet det perfekt at det er kommet jule-varer i butikkene! Og dessuten; det er faktisk bare 2 måneder igjen til jul!!! Det går kjemperaskt...!

Skrevet

man blir mettet før jula begynner!!! juletiden begynner i 1.des.. Elsker stemningen osv, men blir veldig ødelagt av at butikkene og reklamene for juleting begynner i sep/okt...!!!! makan....

Skrevet

enig så enig! jeg elsker jula, men ikke i flere måneder. det som er stas med jul er jo nettopp at den er spesiell og at den ikke varer så lenge slik at man ikke blir lei før den begynner.

tullete med jul i oktober!

Skrevet

Nå må dere slutte å sutre, det er grunn for at det begynner såvidt med jula i butikkene nå, hvis alle butikkene skulle få absolutt alt inn til 1 desember, alle varer, all pynt + at de skal pynte + at fra midten av november blir det bare mer å mer og gjøre, folk begynner å handle og skal ha det pakka inn osv osv, det er verken tid eller plass til det!!!

Si meg skal de som jobber i butikken jobbe natt til 1 des for å få det pynta da???

Skal de lagre julevarer å pynt stablet uoppakket hvor (og levrandørene kan ikke sende alt ut samtidig heller, da hadde jo ingen fått det tidsnok)?? midt i butikken?? Skal alle buttikkene pakke opp å pynte samtidig???

Hvert enkelt senter har regler for dette, det er et system for at det ikke skal bli kaos!!

Grunnen til at de begynner med julen tidligere nå enn for 10-20 år siden er fordi, det er flere butikker, sentere osv osv det er en slags kjedereaksjon, samtidig som de skal ta hensyn til hverandre er det også konkurranse.

Og det er ikke mye det er snakk om, litt julepynt, godis og brus her og der, hvis dere ikke tåler det, bur dere inne da. Er så uendelig lei av å høre den sytinga år etter år, det kommer ikke til å forandre seg, så hold kjeft, flytt til afrika, bli jehovas vitne, eller gjør det som er best for deg, slutt å ødelegg for de som faktisk greier og se det positive i det.

Og by the way, ingen som tvinger dere til å stress med jula, ta det som det er, en fantastisk høytid som samler familie og venner.

Takk!

Skrevet

Du, det er ikke derfor jula starter i oktober, vettu. Det er jo selvfølgelig for at kundene skal kjøpe MER og butikkene dermed tjene MER!

Skrevet

Det er grunn det óg ja, of course, derfor skrev jeg at det var konkurranse mellom virksomhetene, vettu, les det jeg skriver for pokker...og JO det er en av grunnene det der faktisk! Tror vel ikke jeg gidder å skrive så mye bare for å skrive det på tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...