Gå til innhold

Kan man bli sykemeldt i permisjonstiden da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det visste ikke jeg!! Hvorfor ble jeg ikke det da!

Jeg gikk skole og hadde et vikariat før jeg fikk jenta mi.Fikke veldig bekkenløsning under sv.skapet og det har bare blitt verre etter hun ble født.

Nå sier både legen min og fysioterapauten min at jeg ikke får begynne og jobbe. 2 uker siden permisjonen min var over (pappan er hjemme nå)

Men hva med penger til meg da?

Hjelper det at legen kan bekrefte at jeg har vært plaget under sv.skapet og hele perm.tiden min?Vil jeg da få noe av nav?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De hadde jo ikke endret noe for deg, da permisjonen ikke forlenges pga sykmelding.

Skrevet

Hva er da vitsen med sykemelding i perm.tiden?

Skrevet

Vitsen med en sykmelding i permisjonen er at barnet blir tatt hånd om av noen som er oppegående nok til å ta seg av dem! Det er derfor permisjonen overføres til far hvis mor er så syk at hun ikke kan ta seg av barnet.

Trodde du kunne få i pose og sekk, du! hahaha

Skrevet

Jeg tenkte at perm.ble forlenget ja.

Men hadde uansett vært godt at noen tok seg av henne mens jeg hadde det som værst! jaja!

Skrevet

Du skal være temmelig ubrukelig for å få sykemelding i permisjonen .

Jeg kunne knapt bevege meg i permisjonene, men det kunne jo ikke babyen heller da. Så vi tilbrakt mange timer i dobbeltsengen, der fikk de pupp og ble skiftet bleie på. Der hadde jeg ferdigsmurt matpakke og brukte krykkene for å gå på do.

Men det var aldri aktuelt å sykemelde meg. Jeg har derimot fått sykemeldig med en gang permisjonene har vært over.

Dvs at jeg ikke jobbet i det hele tatt etter permisjonene.

Du vil jo ha krav på sykepenger om du har jobbet. Jobber du ikke, er jeg usikker.... da burde du nok ha sykemeldt deg fra 1.dag etter permisjonslutt.

Du ville ikke fått noe lengre permisjon selv om hadde vært sykemeldt altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...